برنامه‌های هفته ملی کودک فرصتی برای یادآوری حقوق کودکان است

برنامه‌های هفته ملی کودک بهانه‌ای برای یادآوری حقوق کودکان است تا بتوانیم زمینه تحقق حقوق فرزندان امروز و آینده سازان فردا را در جامعه فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در نشست هم اندیشی دستگاه‌های اجرایی برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته ملی کودک  گفت: امسال از 13 تا 19 مهرماه به نام هفته کودک نامگذاری شده است و شعار امسال هفته کودک « آینده را باید ساخت» اعلام شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به روز شمار هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: در این هفته تلاش خواهد شد تا با برنامه‌های متنوع، روزهایی خوب و بیاد ماندنی برای کودکان رقم بخورد.
حمیدی کودکان را آینده سازان کشور دانست و گفت: باید به کودکی بچه‌ها توجه شود تا فرزندان این کشور از کودکی خود لذت ببرند.
وی با بیان اینکه هرچه برای کودکی بچه‌ها بیشتر سرمایه گذاری کنیم، آینده بهتری خواهند داشت، افزود: امید است با هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کودکان لحظات خوبی را در هفته ملی کودک برای بچه‌ها ایجاد کنیم.
وی با اشاره به تقارن هفته ملی کودک امسال با ایام محرم، گفت: به منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با رویکرد عاشورایی برگزار خواهد شد.
حمیدی با اشاره به این‌که برنامه‌های هفته ملی کودک در دو سطح ویژه کودکان و ویژه مربیان و اولیای تربیتی و والدین برگزار میشود، گفت: در مراسم هفته ملی کودک امسال از کودکان شهدای مدافع وطن و شهید مدافع حرم استان تجلیل خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تقارن این ایام با ماه صفر، برنامه‌های هفته ملی  کودک در استان با حفظ شئونات  اربعین برگزار می شود.
در ادامه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به ارایه برنامه‌های خود در گرامی‌داشت هفته ملی کودک پرداختند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =