کودک شاد و امیدوار بهتر از دانش‌آموز درس‌خوان است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت داشتن کودکان شاد و امیدوار بهتر از کودکان درس‌خوان است آن‌ها باید آینده‌ای پرنشاط و یک زندگی امیدبخش داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در آیین گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک در اهواز در عین حال یادآور شد اگرچه توجه به مسایل درسی هم خوب است اما باید به کودکان‌مان صبوری و چشم‌پوشی از منافع شخصی به‌نفع موفقیت‌های جمعی را آموزش دهیم.

او صبح روز ۱۳ مهر ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز با بیان این‌که آینده جایی است که ما می‌توانیم با نگرش خود آن را تغییر دهیم، تصریح کرد: نحوه اداره برخی از حوزه‌ها به گونه‌ای است که به آینده کمتر توجه می‌شود اما انتظار داریم توجه به آینده بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

رییس هیات مدیره کانون افزود: برای ساختن آینده نیاز به مصالح و منابع داریم زیرا تا زمانی که در کشور، نگاه یک نگاه عمومی و واقعی نباشد، اتفاق‌های خوب نخواهد افتاد.

فاضل نظری ادامه داد: نفت، گاز و دیگر دارایی‌ها یک روز به  پایان می‌رسد درحالی که اگر نیروی متخصص و منابع ارزشمند انسانی نباشند هیچ یک از آن منابع به کار نمی‌آیند. در این زمینه کودکان و نوجوانان هستند که می‌توانند آینده کشور را بسازند و به زودی پزشک، معلم و کارمندها و کارگران این کشور خواهند شد.

وی با بیان این‌که مجلس، دولت و دیگر ارکان اجرایی کشور باید بدانند که کودکان ارزشمندترین نیروهای کشور هستند، تاکید کرد: در هفته ملی کودک به دنبال آن هستیم تا اهمیت کودک را به عنوان یک دارایی عمومی مطرح کنیم.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: اصلی‌ترین موانع برای بهبود وضعیت کودکان، افکار ما است. بچه‌ها باید اخلاق، محبت و از خود گذشتگی را تمرین کنند و بیاموزند.

رییس هیأت مدیره کانون با تاکید اهمیت تمرین کارگروهی در بین کودکان، گفت: در کانون پرورش فکری، رویکرد خود را به سمت برگزاری مهرواره‌ها تغییر داده‌ایم تا بچه‌ها در فضای دوستانه در کنار هم باشند و به  مهرورزی و دوستی توجه کنند.

نظری خاطرنشان کرد: باید امروز به عنوان یک رسالت، همبستگی و وحدت را به کودکان خود بیاموزیم زیرا بسیاری دوست دارند کودکان دشمنی را آموزش ببینند.

وی با بیان این‌که محیط‌زیست به‌عنوان یک امانت در اختیار ما است و باید آن را به کودکان خود تحویل دهیم، گفت: بزرگ‌سالان باید به این مسئله توجه کنند تا آینده‌ای نیک برای کودکان رقم بخورد.

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود و آیین گشایش این برنامه ‌نیز با حضور مدیرعامل کانون و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این آیین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز با بیان این‌که جوامعی که کودکان خود را به هنر اجتماعی زیستن و اندیشیدن راهنمایی می کنند، به سعادت و پیشرفت دست پیدا خواهند کرد، گفت: هفته ملی کودک، پاسداشت کرامت کودکان سرزمینی است که همواره سرشار از صلح و دوستی بوده است.

وحید کیانی هفته ملی کودک، را پاس‌داشت کرامت کودکان سرزمینی عنوان کرد که همواره سرشار از صلح و دوستی بوده است و افزود: خرسندیم که آیین افتتاحیه این رویداد مهم ملی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان برگزار می شود و همچنین برای نخستین بار پرچم هفته ملی کودک در این استان بر افراشته می‌شود.

کیانی با اشاره به اینکه خوزستان سرزمین عشق و حماسه و دانایی است، عنوان کرد: کودکان دانا و اهل علم، زمینه‌ساز او خاطرنشان کرد: ناوگان سیار کتاب‌خانه کانون اگرچه نیاز به نوسازی دارد اما کودکان را هیچ‌گاه تنها نمی‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =