کد خبر: 291708
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
 نمایشگاه هفته ملی کودک در شهرکرد

همزمان با هفته ملی کودک نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی هنری کودکان در پارک ملت شهرکرد برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرخنده شهریاری دبیر برنامه‌های هفته ملی کودک در حاشیه برگزاری افتتاحیه برنامه‌های این هفته اظهار داشت: نمایشگاه اجرایی برنامه‌های فرهنگی هنری کودکان در روز 16 مهرماه، همزمان با روز جهانی کودک در محوطه زیپ‌لاین پارک ملت شهرکرد افتتاح و تا هفدهم همین ماه برپا خواهد بود. این نمایشگاه کار خود را همراه با جشنی از ساعت 15 الی 17 عصر روز سه‌شنبه آغاز خواهد کرد.

وی افزود: بخشی از برنامه‌های نمایشگاه به صورت کارگاهی و بخشی به صورت فرهنگی- هنری اجرا می‌شود؛ انیمیشن، نقاشی، عکاسی، نمایش عروسکی، بازی‌های فکری و سرگرمی، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی، پژوهش، کاردستی و نمایش خلاق از جمله برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.

دبیر هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: تجلیل از فعالان حوزه کودک، دیدار با خانواده و کودکان شهدای مدافع حرم، حضور در بیمارستان‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، غبارروبی گلزار شهدا و نشست اعضای کودک با کارکنان نیروی انتظامی، همزمان با هفته نیروی انتظامی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ملی کودک در استان است.

شهریاری با اشاره به اهمیت توجه به کودکان خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ توجه به حقوق کودکان بهخصوص کودکان با نیازهای ویژه، ایجاد فضای پرشور و نشاط با استفاده ازظرفیت و مشارکت کودکان، آشنایی بیشتر کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه با هویت ملی- مذهبی خود با استفاده از آموزه‌های دینی و آشنایی مردم با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کودک در راستای پرداختن هرچه بهتر به حقوق کودکان از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک است.

دبیر برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استانگفت: طی هفته کودک در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان، ویژه‌برنامه‌های مربوط به این هفته برگزار می‌شود.

ویبا اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف اضافه کرد: کمیسیون امور بانوان مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک استانداری، شهرداری شهرکرد، جمعیت هلال‌احمر، مرکز بهداشت، معاونت اجتماعی فرهنگی دادگستری، کمیته امداد، صداوسیما و حفاظت محیط زیست استان در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک همکاری دارند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =