میامی، آغازگر برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک شد

هفته‌ی ملی کودک در استان سمنان با نمایشگاه «کودکی؛ یعنی پریدن، پرواز» در کانون پرورش فکری میامی آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هفته‌ی ملی کودک با آئین گشایش نمایشگاه «کودکی؛ یعنی پریدن، پرواز» با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، احمد ملایری فرماندار میامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸ در مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهرستان آغاز شد.

ملایری پس از گشایش نمایشگاه و بازدید از آثار اعضای کودک و نوجوان در ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت هفته‌ی ملی کودک در سالن اجتماعات کانون میامی برگزار شد، گفت: کودکان، آینده‌سازان جامعه و تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده هستند.

وی در ادامه با اشاره به شعار این هفته مبنی بر «آینده را باید ساخت»، اظهار داشت: کودکان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند و به‌عنوان آینده‌سازان کشور در حال رشد و پرورش هستند و بایست به آینده‌ی این بزرگانِ فردایِ جامعه، توجه و دقت بیش‌تری شود.

فرماندار میامی در پایان سخنانش ضمن تبریک روز جهانی کودک، تأکید کرد: برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، بایست معطوف به عواطف و احساسات این افراد و در جهت تبیین حقوق کودکان باشد و امیدوارم کودکانِ آینده‌ساز با توکل به خداوند مهربان و در سایه‌ توجه پدر و مادر، قله‌های رفیع دانش و معرفت و سعادت بشری را سپری کنند.

کودکان؛ پدران، مدیران و سازندگان آینده‌ی این مرز و بوم هستند

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این آیین با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و شهادت حضرت رقیه(س) گفت: کانون میامی یکی از مراکز برتر در فعالیت‌های سطح استان است که با توجه به کم‌برخورداری منطقه قطعاً نیاز به توجه بیش‌تری دارد.

خدابخشی هم‌چنین با تبریک هفته‌ی نیروی انتظامی و هفته‌ی ملی کودک، کودکان این سرزمین پهناور را پدران، مدیران و سازندگان آینده‌ی این مرز و بوم دانست و افزود: کودکان مانند صفحه‌ی کاغذ سفیدند که هر رهگذری می‌تواند بر آن علامتی بگذارد و برای مواظبت از خط‌خطی‌شدن آن‌ها هیچ‌کس بهتر از خودشان نمی‌تواند آن‌ها را مواظبت کند.

وی در پایان تصریح کرد: برای توانمند شدن این نونهالان، نیازمند احیای فضیلت‌هایی هم‌چون هم‌دلی، وجدان، خویشتن‌داری، احترام، مهربانی، بردباری و انصاف هستیم و برای این منظور، روش ثابتی برای ایجاد منش اخلاقی باثبات نیاز داریم؛ چون این منش زندگی ما است که باعث دوام و ثبات زندگی‌ها می‌شود و آن‌وقت فرزندان‌مان به‌گونه ای تربیت می‌یابند که شهروندان بالغ و مسئول باتحمل و سودمند باشند.

گفتنی است؛ نمایشگاه «کودکی؛ یعنی پریدن، پرواز» شامل ۵۰۰ اثر اعضای کودک و نوجوان در قالب نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، معرفی کتاب، نشریه دیواری با موضوع عاشورا، کاردستی، فعالیت علمی، سوزن‌دوزی و دست‌سازه‌های تزئینی است و روایت‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، سرودخوانی کودکان مهد ضحی، پخش نماهنگ در وصف حضرت رقیه(س)، پذیرایی و...، از برنامه‌های این آیین در کانون میامی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =