اجرای گروه نمایشی کانون در بیمارستان شهید رجایی

گروه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک صبح روز شنبه ۱۳ مهر به عیادت کودکان بستری شده در بیمارستان شهید رجایی رفت.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، این گروه نمایشی با اجرای نمایش «دامن خیال انگیز من» به مناسبت «هفته ملی کودک» به عیادت کودکان بستری شده در بخش قلب بیمارستان شهید رجایی رفت و نمایش‌های شادی را برای کودکان دو بخش جراحی قلب و بخش عمومی قلب کودکان در اتاق بازی این بیمارستان اجرا کرد.

اجرای نمایش «دامن خیال انگیز من» برای اولین بار

نمایش «دامن خیال انگیز من» به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه برای اولین بار به اجرا می‌رفت و داستان این نمایش درباره این بود که هر کسی می‌تواند دنیای خودش را رنگی ببیند. در طول این نمایش که ابتدا با پخش موسیقی و اجرای امیرحسین انصافی آغاز می‌شد، تولد فرزند به شکل طنز برای کودکان بازگویی می‌شد و با تشویق آن‌ها و والدینی که در اتاق بازی حضور داشتند، نمایش «دامن خیال انگیز من» اجرا می‌شد.

در این نمایش بهناز مهدی‌خواه با نشان دادن شخصیت‌های مختلف از آتش‌نشان، دکتر، زنبور و... توجه کودکان را به رنگ‌های مختلف جلب و به آن‌ها یادآوری می‌کرد که به رنگ‌های جهان اطراف‌شان توجه کنند. به دلیل درخواست مادران کودکانی که در بخش‌های دیگر بیمارستان شهید رجایی بستری بودند و توصیه دکترهای این بخش، گروه موسیقی نمایش «دامن خیال انگیز من» با نظارت پرستاران در اتاق ICU و اتاق‌های ایزوله حضور یافتند تا برای کودکان این بخش‌ها که در شرایط سخت‌تری قرار داشتند، موسیقی شاد اجرا کنند.

استقبال کودکان از دریافت کتاب

در پایان این اجراها به همه کودکان بستری شده در بخش قلب شهید رجایی کتاب‌های تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه بادکنک اهدا شد. حتی برخی از مادرانی که فرزندانشان نمی‌تواستند از اتاق‌های‌شان خارج شوند در اتاق بازی حضور یافته بودند و برای کودکان‌شان کتاب دریافت می‌کردند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =