آشنایی کودکان با قانون‌مداری و قانون‌پذیری، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

استاندار فارس هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک، در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون گفت: اگر قرار است کشوری توسعه‌یافته داشته باشیم و آن را در جهان الگو قرار دهیم، باید از خودسازی آغاز کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، استاندار فارس با بیان اینکه خودسازی باید از کودکی آغاز شود، افزود: شخصیت، اندیشه و پایه‌های فکری هر انسانی در ایام کودکی رقم می‌خورد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر توجه به مسائل روحی و روانی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: مهربانی، محبت و عطوفت از نیازهای این قشر از جامعه است که باید از ابتدا در پرورش آنها مد نظر قرار گیرد.

رحیمی اخلاق را حلقه مفقوده زندگی اجتماعی امروز دانست و با اشاره به اینکه در مبانی اعتقادی، دینی و اجتماعی ما نیز اخلاق، امری محوری است، گفت: آموزش اخلاق‌مداری به کودکان باید در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید از ابتدا با قانون‌پذیری، قانون‌مداری، رعایت حقوق یکدیگر آشنا شوند، تحمل و صبر در برابر مشکلات، گفتگو و پذیرش نظرات دیگران را از موارد مهمی دانست که باید کودکان با آن آشنا شده و آموزش ببینند.

او در ادامه گفت: اگر کودکان با رعایت قانون آشنا شوند بسیاری از معضلات جامعه برطرف خواهد شد.
رحیمی اضافه کرد: فرزندان ما باید از ابتدا بیاموزند نظرات مخالف را بشنوند و برای همه افراد حتی مخالفان خود حق حیات قائل باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه پس از خانواده، کانون پرورش فکری یکی از نخستین مراکزی است که کودکان را به سمت اجتماعی شدن می‌برد، بر اهمیت این نهاد در شکوفایی استعدادهای کودکان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کودکان می‌توانند در رابطه‌ای متقابل و دوسویه بر خانواده نیز نظارت داشته باشند، یادآور شد: آنها باید آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و با عواقب و تأثیرات ناگوار آن بر خانواده و جامعه آشنا شوند.

دکتر رحیمی در این جلسه ضمن شنیدن نظرات و مطالبات نمایندگانی از قشر کودک و نوجوان با آنها به گفتگو نشست.

وی از اعضا خواست نظرات خود را درباره‌ی بهترین اقدامی را که برای مردم و برای کودکان می‌توان انجام داد بیان کنند. حفظ و تأمین امنیت در جامع و توجه به ایجاد مراکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان، خواسته‌ها و مطالباتی بود که از سوی اعضا در پاسخ به سئوال استاندار مطرح شد.

این کودکان و نوجوانان که در نخستین روز از هفته ملی کودک مهمان استاندار فارس بودند، به دعوت رحیمی بر صندلی استاندار نشستند و نظرات خود را درباره بعضی مکاتبات و دستورات بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =