آغاز مهمانی قصه‌ها در کانون استان قزوین

هم‌زمان با هفته ملی کودک، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 14 مهر 1398، هم‌زمان با هفته ملی کودک، قصه‌گویان برگزیده سراسر استان، مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین شدند.

این مراسم با رونمایی از تابلوی انجمن استانی قصه‌گویی و اجرای آیین آغاز به کار رسمی این انجمن همراه بود.

«صدیقه ربیعی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از فعالان رسانه و مسوولان استان از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

در این مراسم «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، با قدردانی از همه دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان این جشنواره و گرامی‌داشت هفته ملی کودک، قصه‌گویی را سنتی هنرمندانه و دیرینه دانست که ریشه در باورها و آیین‌های ماندگار و پرافتخار ایرانی-اسلامی دارد.

تلاوت قرآن مجید، اجرای سرود جمهوری اسلامی، اجرای پرنشاط مجری-بازیگر، نمایش نماهنگ هفته ملی کودک، جشنواره استانی قصه‌گویی و جشنواره‌های کتابخانه ای برگزار شده در مراکز فرهنگی و هنری استان، اجرای چند برنامه نمایشی توسط واحد نمایش کانون استان و اجرای دو قصه‌گویی از برنامه‌های اجرا شده در مراسم افتتاحیه این جشنواره بود.

هم‌چنین «سارا سیاح» کارشناس فرهنگی کانون استان و دبیر این برنامه، در کلامی کوتاه با مهمانان این مراسم، همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان و گرامی‌داشت هفته ملی کودک، درباره روند حضور قصه در زندگی انسان‌ها از کودکی تا بزرگسالی با مهمانان این مراسم سخن گفت و آرزو کرد قصه زندگی همه سرشار از مهربانی و پیروزی باشد.

وی در ادامه از مشارکت قابل توجه و ارزشمند همه علاقه‌مندان در این جشنواره قدردانی کرد و از شرکت 114 نفر در بخش صحنه ای و 120 نفر در بخش نود ثانیه‌ای (قصه زندگی من) در استان خبر داد.

دبیر این جشنواره افزود که این جشنواره در سه بخش قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها»، «زنان و مردان» و بخش «دختران و پسران» برگزار می‌شود و 42 قصه‌گوی برگزیده استانی در آن به رقابت می‌پردازند.

هم‌چنین مراسم رونمایی از تابلوی انجمن استانی قصه‌گویی و آیین آغاز به کار رسمی این انجمن با حضور مسوولان مهمان، داوران و ناظر جشنواره برگزار شد و در ادامه ابلاغ شماری از دست اندرکاران این جشنواره به آنها تقدیم شد.

در ادامه «آزاده آقامیربها» مربی مسوول مرکز شماره سه کانون استان قزوین و نماینده انجمن قصه‌گویی استان قزوین، درباره روند آغاز به کار این انجمن، شیوه عضویت در آن و چگونگی برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی در استان برای مهمانان توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان این مراسم، مرحله استانی بیست و دومین مسابقه بین المللی قصه گویی در استان قزوین آغاز شد و شرکت کنندگان در سه بخش‌ پیش بینی‌شده، در حضور «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین»، سه داور و دانش‌آموزان مهمان، به قصه‌گویی پرداختند.

گفتنی است، داوران بزرگسال این جشنواره «نادر میرزایی» معاون جمعیت جوانان هلال احمر استان قزوین، «علی‌مراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون استان مازندران و «لیلی همتی »مربی مسوول مرکز مجتمع و رابط قصه‌گویی استان البرز هستند و در بخش داوران نوجوان هم «سما یاسری»، «سید ارمغان حسینی» و «امیر حسین ارجی» حضور دارند، هم‌چنین «اعظم بزرگی» کارشناس ادبی مجموعه مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون به عنوان ناظر با این جشنواره همکاری می‌کند.

یادآور می‌شود، این برنامه تا سه شنبه 16مهر ادامه دارد و مراسم اختتامیه آن با حضور مسوولان استان همراه با گرامی‌داشت روز ملی کودک برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =