۴۰ درصد آثار نمایشگاه نقاشی «شهری که من دوست دارم» اعضای کانون هستند

نمایشگاه نقاشی آثار برگزیده کودکان تهرانی با عنوان «شهری که من دوست دارم» عصر روز ۱۳ مهر در نگارخانه صبا گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم با حضور محمدرضا جوادی‌یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران و الهام فخاری عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از استقبال خوب اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جشنواره و مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» خبر داد.
مجتبی دانشور در حاشیه مراسم افتتاح مسابقه نقاشی «شهری که دوست دارم» گفت: حدود ۴۰ درصد کارهایی که به دبیرخانه مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» ارسال شده بود، از اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
به دنبال انتشار فراخوان مسابقه نقاشی کودکان تهران با موضوع «شهری که من دوستش دارم» در تیر سال ۱۳۹۸، حدود ۹۴۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و آثار در گروه‌های سنی ۴ تا ۱۴ سال مورد ارزیابی و از میان ۱۴۰۰ اثر، ۱۴۰ اثر در نمایشگاه حاضر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این‌که این آثار با حمایت سازمان زیباسازی قابل نمایش در سازه‌ها خواهد بود، گفت: ما از بچه‌ها خواستیم تا شهری که دوست دارند را با کشیدن نقاشی تصویر کنند و نکات جالبی را در این زمینه به دست آوردیم. بچه‌ها شهری را تصویر کرده بودند که در آن بیشتر، شهری شاد با بهره‌گیری از رنگ‌های گرم ترسیم شده بود. اغلب بچه‌ها در نقاشی‌های خود فضای بازی را در نمادهای شهر تهران همچون «برج میلاد»، «پارک شهر»، «پارک آب و آتش»، «کاخ نیاوران»، «تئاتر شهر» و... ترسیم کرده بودند و ما امیدواریم سال آینده هم بتوانیم این تجربه را تکرار کنیم.
مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» از سوی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =