عناصر نقاشی‌های مسابقه «شهری که من دوست دارم» امروزی است

آثار رسیده به مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» داوران این جشنواره را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهنوش مشیری تصویرگر و از داوران مسابقه «شهری که من دوست دارم» با طرح این سوال که چقدر ما در طول عمر خود شهرمان را فهمیده‌ایم؟ گفت: «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی»، من فکر می‌کنم این سفر با دیدن آثار بچه‌ها ممکن می‌شود. در واقع تمامی ما با انجام این سفر و دیدن آثار بچه‌ها، یک عقب‌گردی به گذشته انجام می‌دهیم تا بتوانیم با این سفر به پختگی برسیم.

وی افزود: به عنوان یک تصویرگرِ کودکان باید این سفر را می‌کردم تا متوجه خیلی چیزها از نگاه بچه‌ها بشوم. می‌گویند در جمعی یکی از پیامبران ایستاده بود؛ بچه‌ای جلوی دست و پای او را پیوسته می‌گرفت. پدر بچه، او را، به عقب راند. حضرت بچه را بغل کرد و فرمود: من به شما می‌گویم؛ به ملکوت آسمانی نخواهید رفت مگر اینکه دوباره مثل این کودک شوید. این نمایشگاه فرصتی این چنینی را در اختیار همه ما قرار داده است.

محمدعلی بنی‌اسدی نقاش و تصویرگر از دیگر داوران این جشنواره نیز با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره من را شگفت‌زده کرده است؛ گفت: رفتار کارها، متفاوت شده است. عناصر درونی، چیدمان، ترکیب‌بندی و... آن‌ها کاملاً امروزی است و این قابل تأمل است.

وی تصریح کرد: به عنوان یک نقاش غبطه می‌خورم. ای کاش می‌توانستم این‌گونه به محیط اطرافم بپردازم و آن را در تصاویر بازتاب دهم. من فکر می‌کنم نگاه مجموعه‌ای به این آثار به خوبی می‌تواند محیط پیرامون را نشان دهد و این جذاب است. شاید اگر فرصتی بود، آثار بیش‌تری می‌توانستند انتخاب شوند اما همیشه محدودیت‌هایی هست.

این مدرس دانشگاه در مورد عنوان مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» گفت: این عنوان، عنوانی دوگانه است است و به شما امکان می‌دهد هم به خود بپردازید و آنچه دوست دارید ببینید را، نقاشی کنید و هم می‌توانید واقعیت‌هایی را که در شهر خود می‌بینید و شاید بعضی از آن‌ها را دوست نداشته باشید، ترسیم کنید. آیا شهر خود را دوست دارید یا نه؟

بنا به گفته جمال‌الدین ‌اکرمی نویسنده و شاعر از دیگر داوران این رویداد، مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» با حضور ۹۴۰۰ اثر در دو مرحله داوری شده است و در نهایت ۱۴۰ اثر به نمایشگاه راه یافته‌اند.

بر اساس مصوبه «شهر دوست‌دار کودک» از سوی شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری باید شهر را برای کودکان مناسب‌سازی کند و برپایی جشنواره نقاشی «شهری که من دوست دارم» با همت شهرداری و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در این مسیر بوده است تا با نظر و ایده کودکان در مورد شهری که دوست دارند، آشنا شویم.

این نمایشگاه که روز ۱۳ مهر گشایش یافت تا ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، نگارخانه صبا پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =