کد خبر: 291876
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
بازدید 290
امانتی به نام زمین

برنامه هشدار دانش آموزان به "گرمایش زمین و تغییر اقلیم" با حضور مدیر کل و کارشناسان کانون پرورش فکری و مدیر کل، کارشناسان و محیط بانان اداره کل محیط زیست استان همدان در دومین روز هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیر کل و کارکنان کانون پرورش فکری در دومین روز از هفته ملی کودک با مشارکت و همراهی اداره کل محیط زیست در پارک ارم شهر همدان حضور یافتند تا همراه دانش آموزان به حمایت از محیط زیست بپردازند.

در این مراسم، دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای محیط زیستی، در کنار جمعی از محیط‌بانان خواستار توجه مسئولان و تصمیم‌گیران به حوزه محیط‌زیست جهت حفظ آینده زمین شدند و از آن دفاع کردند.

در این برنامه کودکان و نوجوانان دست در دست یکدیگر و با ایجاد حلقه دوستی بیانیه این روز را با موضوع گرمایش زمین و تغییر اقلیم و لزوم توجه مسئولان به آن قرائت کردند.

قسمتی از این بیانیه به این شرح است: " امانتی در دست دارید که باید به ما بسپارید تا ما نیز آن را به نسل های آینده بدهیم. یک زمین سبز, پویا و زنده و ما از شما باید این زمین را تحویل بگیریم تا کشورمان را بسازیم. نه زمینی که پر از فروچاله است, رودخانه ها و تالاب هایش خشک و آلوده شده اند, پر از زباله و پلاستیک است و با خشک‌سالی و سیل و تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می کند. وقت آن رسیده است که شاهد تغییر در سیاست‌ها باشیم و فکری به حال آینده بچه های این سرزمین شود. بی‌تفاوتی را پایان دهید و زمین را گرم‌تر از این نخواهید. زیرا ما در اینده, پس از شما حق زندگی در یک سرزمین سالم و سبز را داریم. زمینی که جایگزین ندارد و با هم باید آن را حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =