گفتگوی مدیرکل کانون استان اردبیل با برنامه رادیویی «سلام ساوالان»

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در گفتگوی ویژه با برنامه رادیویی محلی «سلام ساوالان» به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک و مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این گفتگوی رادیویی اظهار داشت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در راستای تبیین شعار محوری «آینده را باید ساخت» برنامه‌های هفته کودک را  آغاز کرده است و توجه به آموزه‌های دینی، تبیین و ترویج پیام نهضت عاشورا و توجه به حقوق کودکان از شاخصه‌های مهم این ایام فرخنده است.

احدزاده ادامه داد: از یاد نبریم در کنار سازمان‌های رسمی و دولتی، نهاد خانواده نخستین عامل تربیتی کودک بوده و سعی داریم در کنار ارتباط با خانواده‌ها و با همراهی و همکاری سایر نهادها، با آشنایی به مسائل و تحولات زمانی گام‌های مؤثری در پرورش فکری این عزیزان و آینده‌سازان کشور برداریم.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار سازمان آموزش و پرورش، بستر توسعه مهارت‌ها، خلاقیت‌ها و بالندگی‌های امروز کودکان را برای ورود به اجتماع بزرگ‌تر فراهم می‌آورد، افزود: اگر به هرم نیازهای انسانی توجه شود، فعالیت‌های توسعه‌ای کانون در فراهم کردن بسیاری از نیازهای فرهنگی، هنری، ادبی و روانی کودکان و نوجوانان تأثیر غیرقابل‌انکاری ایفا می‌کند.

وی ثبت‌نام رایگان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان، اجرای طرح «دست‌های مهربان هلال» ویژه کودکان مناطق سیل‌زده (جمع‌آوری اسباب‌بازی اهدایی به سیل‌زدگان)، برپایی ایستگاه سیار نقاشی با موضوعات و مفاهیم بشردوستی، صلح و مهرورزی، برپایی ایستگاه قصه‌گویی، ملاقات کودکان بیمار، جشنواره بادبادک‌ها در پارک‌های کودک و نوجوان و ... را از اهم برنامه‌های هفته ملی کودک استان عنوان کرد.

احدزاده خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، روزهای ۱۷ تا ۱۸ مهرماه سال جاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را با شعار «آینده ساختنی است» در شهر نمین برگزار خواهد کرد.

رییس شورای هماهنگی روز جهانی و هفته ملی کودک استان اردبیل، در پایان سخنان خود گفت: به لحاظ پیچیدگی‌های اجتماعی ناشی از توسعه برقی آسای فن‌آوری‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و پیدایش عصر همگرایی دانش‌ها، باید توجه داشت در این شرایط اگر درک درستی از وضع موجود و نسبت به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، آگاهانه رویکرد جدی نداشته باشیم، با مشکل مواجه خواهیم شد و ضروری است بازتعریفی از تنظیم رژیم مصرف رسانه‌ای با رویکرد وضع قوانین زمانی استفاده از این رسانه‌ها را ازجمله اهداف برنامه‌ها در توسعه آتی کشور قرار دهیم.

ویژه‌برنامه هفته ملی و روز جهانی کودک امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در سراسر کشور با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با امور کودکان در حال برگزاری است.

شایان‌ذکر است، برنامه سلام ساوالان به مدت ۶۰ دقیقه ساعت ۷ صبح از شنبه تا پنج‌شنبه برای مخاطب عام  از صدای مرکز اردبیل پخش  می‌شود. این برنامه یک برنامه رادیویی به زبان ترکی آذری است و به صورت  مجله‌ای با ساختار کلامی، پیامی، آوایی و با رویکرد اطلاع‌رسانی تهیه و پخش می‌شود و رویدادهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =