«آینده را باید ساخت» شعار هفته ملی کودک

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک روز جهانی کودک گفت: ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» در سطح استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی دبیر هفته ملی کودک استان با اعلام این خبر گفت: هفته ملی کودک امسال از 13 مهر 1398 با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و شعار «آینده را باید ساخت» آغاز و تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، خاطر نشان کرد: به منظور نهادینه‌ کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، هم‌چنین نزدیک شدن زمان برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک به روزهای سوگواری اربعین، این برنامه‌ها با رویکرد آموزه‌های عاشورایی در حال برگزاری است.  دبیر هفته ملی کودک استان خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت:  برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز؛، هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام (در رابطه با حقوق کودک)   از جمله اهداف گرامی‌داشت هفته ملی کودک به شمار می‌رود.

برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی با محوریت نیازهای کودکان امروز ،برگزاری جلسات  دیدار و هم‌اندیشی کودکان و نوجوانان با نماینده ولی فقیه استان، هنرمندان، مسئولان ارشد فرهنگی، اجتماعی استان، اعزام کاروان پیک امید به مناطق محروم و کم برخوردار، دیدار با کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، اهدای کتاب، اسباب بازی، سرگرمی و... به کودکان مناطق محروم، عضویت رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، بازدید کودکان از اماکن تاریخی و وموزه‌های میراث فرهنگی، برگزاری ویژه برنامه «صندوق زرد من» و برپایی نمایشگاه برگزیده اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی، برپایی نمایشگاه «بهار روستای من» و... برنامه‌های  پیش‌بینی شده در هفته ملی کودک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =