ساماندهی کودکان‌ِکار سرعت‌می‌گیرد

نشست هم‌اندیشی دست‌اندرکاران حوزه‌ی کودک گیلان با هدف ساماندهی کودکان کار و به‌میزبانی اداره کل محیط زیست استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست در سومین روز از هفته ملی کودک صورت‌گرفت و تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان این حوزه در استان گیلان، به نیازسنجی و ارایه‌ی راه‌کارهایی برای ساماندهی به وضعیت کودکان کارپرداختند.

مدیرکل کانون استان گیلان در این میان به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک و نگاه ویژه این نهاد فرهنگی به تمامی مخاطبان پرداخت و ضمن ارایه‌ی گزارشی از روند فعالیت‌های این ایام گفت: توجه به کودکان کار به‌عنوان بخشی از آینده‌سازان و مهارت‌آموزی به آنان در دستور کار این مجموعه‌ قراردارد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین از ضرورت‌ سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی کودک سخن‌به‌میان آورد و با مقدم دانستن پیشگیری بر درمان تصریح‌کرد: ایجاد پُل‌های ارتباطی میان فعالان حوزه‌ی کودک و خانواده‌ها می‌تواند در کاهش  آسیب‌های اجتماعی موثرباشد.

مسوول برنامه‌های هفته ملی کودک استان در عین‌حال، از لزوم مهارت‌آموزی به کودکان سخن‌گفت و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نمونه‌ای از مدارس زندگی خواند.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان نیزبه رسالت تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

سیامک حیدری در ادامه، گزارشی از اعتبارات اختصاص یافته برای ساماندهی به وضیعیت کودکان‌کار ارایه‌ داد و با بیان این‌ که آینده کودکان در دستان تصمیم‌گیرندگان است، خواستار هم‌گرایی افزون‌تر دستگاه‌ها اجرایی و گروه‌های مردم نهاد جهت ساختن آینده‌ای بهتر برای تمامی کودکان شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان هم به تشریح وضعیت کودکان کار در استان و حرکت‌های صورت‌گرفته برای ارتقای سطح زندگی آنان پرداخت.

حسین نحوی‌نژاد در همین‌حال، اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده استانی را یادآورشد و پیشنهادداد تا کارگروهی برای سامان‌بخشی به وضعیت کودکان کار ایجادشود.

مجید رسولی‌زاده، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان ازدیگر حاضران در این نشست بود که به سیاست‌های این نیرو برای ایجاد امنیت و فراهم‌سازی زمینه‌های رشد همه‌جانبه کودکان ایران اسلامی پرداخت.

حسین احمددوست، از مسوولان گروه‌مردم‌نهاد «حامی شایسته گیلان ما» و مسوولانی از آموزش و پرورش،  ورزش و جوانان استان گیلان  و سازمان فرهنگی فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت، دیگر حاضران این نشست بودند که ضمن ارایه‌ی گزارشی از عملکرد مجموعه‌های خود در زمینه‌ی ساماندهی به وضعیت کودکان کار، راه‌کارهایی برای ارایه‌ی خدمات بهتر به این کودکان ارایه‌دادند.

برپایه این گزارش، بازدید مسوولان از مرکز نگهداری کودکان کار در شهررشت و گفتگو با کودکان و دست‌اندرکاران این مرکز، بخش دیگری از برنامه‌های صبح امروز به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکر است، هفته ملی و روزجهانی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ و با شعار«آینده‌ را باید ساخت» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همراهی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد در سراسر کشور برگزارمی‌شود و ساختن آینده‌ای بهتر برای آینده‌سازان و همراه‌سازی جامعه با فعالیت‌های کودک محور، در دستور کار دست‌اندرکاران برگزاری آن قراردارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =