گرامی داشت هفته ملی کودک در سراسر استان مازندران با شعار «آینده را باید ساخت»

گرامی داشت هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و اجرایی از سوی شورای هماهنگی و برنامه ریزی هفته ملی کودک در سراسر استان مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، 13 تا 19 مهر هفته ملی کودک است. به همین منظور  شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با  محوریت کانون پرورش فکری و سایر دستگاه‌های عضو در سراسر استان تشکیل شد و به برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی پرداخت.

شورای مرکزی هماهنگی و برنامه ریزی هفته ملی کودک در استان، با محوریت اداره کل کانون پرورش فکری در ساری با حضور دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک ونوجوان آغاز به کار نمود و برنامه‌هایش را تشریح کرد.

 برهمین اساس هر یک از دستگاه‌ها در حوزه گروه هدف خود به اجرای برنامه‌های این هفته می پردازند.

اما  برخی برنامه‌ها مشترک هم‌چون: نمایشگاه هفته ملی کودک از آثار کودکان و دستاوردهای حوزه کودک و انجام برنامه‌های منطبق بر اساس روز شمار هفته ملی کودک در طول هفته، شاخص ترین فعالیت‌های شورای هماهنگی و برنامه ریزی هفته ملی کودک استان مازندران است.

بر اساس روز شمار هفته ملی کودک، اجرای برنامه تخصصی ویژه کودکان مدارس استثنایی ساری در سالن سینما کانون ساری با همکاری مدارس استثنایی استان و بهزیستی - اجرای برنامه پیک امید با همراهی کانون پرورش فکری استان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شبکه بهداشت استان و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و معاینه سلامت و کارگاه آموزشی و اهدای کتاب در مدرسه کم برخوردار شهید مرادی ساری- عیادت از کودکان بیمار و اهدای کتاب و اسباب بازی در بخش اطفال بیمارستان بوعلی ساری – برگزاری جُنگ‌های روزانه در سالن سینما کانون ساری با حضور کودکان و دانش آموزان ، مدارس استثنایی و بهزیستی و ... بازید عموم از نمایشگاه هفته ملی کودک در سالن سینما کانون ساری از برنامه‌هایی هستند که تا کنون انجام شده اند.

در سایر شهرستان‌ ها مانند نوشهر نیز ، کارگاه من و کودکم ، باهمکاری اداره بهداشت ، کمیته امداد در محل کانون پرورش فکری برگزار شد که روانشناس کارگاه در مورد کودکان و چگونگی مراقب های روحی  در سنین مختلف و شیوه های تربیتی با مراجعه کنندگان بحث و گفتگو کرد.

برگزاری نمایشگاه دست سازه های اعضای کانون پرورش فکری میزبانی از دانش آموزان  کم توان جسمی و حرکتی مدارس  استثنایی شهرستان نوشهر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناس هلال احمر، اورژانس اجتماعی ،کارشناس محیط زیست ، و هنرمندان صنایع گردشگری در برای اعضا و دانش آموزان و خانواده‌ها و عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان نوشهر از دیگر فعالیت‌های هفته ملی کودک در این شهرستان بود.

در رامسر هم در کنار اجرای برنامه‌ های متنوع فرهنگی  هنری و ادبی ، زنگ «آینده را باید ساخت» در مدارس این شهرستان نواخته شد.  دو کارگاه خود مراقبتی و کارگاه گذر از کودکی با حضور کارشناسان و مشاوران اداره بهداشت و درمان  و خانواده ها و کودکان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی حوادث قابل پیش بینی و آنی در رامسر از دیگر برنامه‌های این مرکز بود که با حضور کودکان و همکاری سازمان آتش نشانی شهرستان اجرا شد.

در شهرستان چالوس نیز سه مراکز فرهنگی هنری کانون  با  برگزاری برنامه پیک امید در قالب اردویی جهادی فرهنگی با مشارکت و نمایندگان ادارات بهزیستی. شبکه بهداشت. محیط زیست و هلال احمر در یکی از مدارس شهرستان چالوس حضور یافتند و به اجرای برنامه‌های فرهنگی، معاینه سلامت و کارگاه‌های آموزشی پرداختند.

عیادت از بیماران کودک در بیمارستان طالقانی چالوس و اهدای کتاب به آنان  از دیگر برنامه های این شهرستان بود.

اما دومین روز از هفته ملی کودک در فریدونکنار با کارگاه های آموزش سلامت و ایمنی با حضور هلال احمر و کانون در مدرسه شهدای ولیعصر (عج) برگزار شد .

در سوادکوه هم  اعضای شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک،  در مدرسه استثنایی آیت الله کاشانی زیرآب حضور یافتند و به  اجرای فعالیت قصه گویی و سایر برنامه‌های هنری و ادبی  برای دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداختند.

کانون پرورش فکری گلوگاه نیز به عنوان مسوول شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک؛  کارگاه آموزش تربیت صحیح کودک  رادر این شهرستان با همکاری سازمان تبلیغات،اداره ارشاد، شبکه بهداشت ویژه کودکان ونوجوانان و خانواده‌ها برگزار نمود.

در همین حال اعضای کانون گلوگاه به مناسبت این هفته، با فرماندار شهرستان  دیدار داشتند.

اعضای کانون نیز در این دیدار به بیان انتظارات و نظرات‌شان پرداختند.

برنامه بر بال پروانه ها ویژه  کودکان با نیاز های ویژه و فرصت های برابر توسط کانون پرورش فکری نشتارود با حضور مسئولان شهرستان و بخش نشتا در پارک کودک نشتارود برگزار شد.

گفتنی است: در سایر شهرستان‌ها نیز؛  برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک – برپایی کارگاه‌های متعدد ویژه والدین و کودکان با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران – اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی با مشارکت دستگاه‌های عضو شورای برنامه ریزی و هماهنگی هفته ملی کودک - ارایه خدمات رایگان به کودکان - توجه به مسایل سلامت و بهداشت کودکان، مسایل زیست محیطی و توسعه پایدار برای نسل آینده - برنامه‌های ویژه کودکان مناطق روستایی و محروم، مدارس استثنایی، کودکان کار و ...   اجرا شد.

برنامه‌های هفته ملی کودک تا 19 مهر ماه در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران و دستگاه‌های متولی حوزه کودک ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =