برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در زنجان

همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی از ۱۶ تا ۱۷ مهرماه در زنجان برگزار می‌شود.

 فاطمه نظری با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ۱۳۹۸ مقارن با شب یلدا برگزار می‌شود که بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است، گفت: شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش علمی این رقابت فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان در تهران برگزار می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه ۳۳۴ قصه تاکنون از سوی همشهریان، مربیان و ‌...در سامانه قصه ثبت شده است، افزود: فرصت ثبت قصه‌های صحنه‌ای به پایان رسیده است و بیشترین آثار ثبت شده مربوط به رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است.

کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۰ قصه‌گو در مرحله اصلی به رقابت خواهند پرداخت، گفت: قصه‌گویی به صورت تک‌نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =