کد خبر: 291920
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
بازدید 1634
شادی بچه‌ها در روز روستا

در سومین روز از هفته ملی کودک و هم زمان با روز روستا مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در روستای ده نمک یکی از روستاهای تحت پوشش کتابخانه پستی اراک با اجرای برنامه های قصه گویی ، نمایش عروسکی، فعالیت ادبی و مسابقه حضور یافتند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در سومین روز از هفته ملی کودک که روز روستا هم نامگذاری شده مربیان کانون با حضور در روستای ده نمک ازتوابع بخش مرکزی شهرستان اراک شور و شادی را با اجرای برنامه های ویژه به ارمغان بردند.

کتابخانه پستی، کتابخانهای دور از دسترس کودکان و نوجوانان حومه شهر ها و روستاها است  که در آن مربی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سطح دانش و غنی سازی اوقات فراغت و کشف استعدادهای فکری و ذوقی؛ کتاب و مطالب خواندنی را از طریق پست برای اعضا ارسال می کند. اعضای این کتاب‌خانه پس از مطالعه و برگشت کتاب، بر اساس نیاز و علاقه مندی های خویش کتابهای جدیدی را دریافت میکند.

احمدی مربی کتابخانه پستی اراک گفت :  کانون  با هدف فراهم آوردن امکانات فرهنگی جهت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان کشور فعالیت می کند و در کنار گسترش مراکز فرهنگی در شهرها،  با ایجاد کتابخانه‌های پستی و کتاب‌خانه سیار روستایی، دانش‌آموزان حومه شهرها و روستاها  را که امکان دسترسی به اماکن فرهنگی وجود ندارند، تحت پوشش قرار می دهد. کتابخانه پستی اراک 6 روستا را تحت پوشش دارد ودارای حدودا 1830 نفر عضو می باشد که علاوه بر ارسال و امانت دهی کتاب، با استفاده از شیوه های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی ترغیب می کند.

احمدی اظهار کرد:والدین و اولیای تربیتی ارتباط بسیار خوبی با کتابخانه پستی اراک دارند و بیشتر مواقع ارسال کتاب برای اعضا از طریق  معلمین مدارس انجام می شودکه یکی از این روستاها روستای ده نمک است و هفته ملی کودک و روز روستا بهانه خوبی بود تا ضمن اجرای برنامه های قصه گویی ،مسابقه، شعرخوانی ، نمایش عروسکی و فعالیت ادبی از معلمین مدرسه این روستا تجلیل شود.

روز پانزدهم مهرماه و سومین روز از هفته ملی کودک با تلاش مربیان کانون یک روز شیرین و به یاد ماندنی برای بچه های روستای ده نمک شد .

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی دارای 44 مرکز فرهنگی هنری ثابت ، دو کتابخانه سیار روستایی و سه کتابخانه پستی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =