۱۸۰ کودک و نوجوان از «موزه تنوع زیستی» دیدن کردند

«موزه تنوع زیستی» در سومین روز از هفته ملی کودک (۱۵ مهر) با حضور ۱۸۰ کودک و نوجوان در گروه‌های مختلف سنی روز متفاوت و شادی را تجربه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سومین روز از هفته ملی کودک که با عنوان «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» نام‌گذاری شده است، زهرا مریدی با اجرای تئاتر محیطی «زندگی در اعماق اقیانوس» به استقبال از ۱۸۰ کودک و نوجوان در «موزه تنوع زیستی»، پارک پردیسان رفت.

بر اساس این خبر، اختاپوس و ماهی‌ها در نمایش آهنگین «زندگی در اعماق اقیانوس» با زبان بی‌زبانی حرف‌های زیادی را به بچه‌ها گفتند. حرف‌هایی که دقت در آن به همه یاد می‌داد «آینده را چگونه باید ساخت.»

اجرای نمایش محیطی، قصه‌گویی، شعرخوانی و... از دیگر برنامه‌های روز «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» بود.

اهدای یک تابلوی نقاشی کودکان برگزیده از سوی اعضای کانون به احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

اجرای برنامه آموزشی سیپا (CIPA) در نواحی ساحلی و تالاب‌ها

لاهیجان‌زاده در حاشیه این برنامه از اجرای برنامه آموزشی سیپا (CIPA) ویژه ساکنان محلی تالاب‌ها و نواحی ساحلی در گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی خبر داد.

وی گفت: این برنامه نوعی ظرفیت‌سازی در جوامع محلی با مخاطبان گروه‌های سنی مختلف و اقشار مختلف اجتماعی است که آموزش‌های مختلف محیط زیستی و چگونگی حفاظت از نواحی ساحلی و تالاب‌ها را در بردارد.

لاهیجان‌زاده با اشاره به برنامه‌های متنوع «هفته ملی کودک» تصریح کرد: هنر مقوله‌ای است که نمی‌توان نقش آن را، در حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی نادیده گرفت. به‌ویژه که با توسعه ارتباطات شرایطی مهیا شده است تا هنر بتواند به عنوان مقوله‌ای فرهنگ‌ساز، نقشی چندین برابر ایفا کند.

معاون زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: دریافت مخاطبان از محیط مختلف است برخی از ما شنیداری و بعضی از ما دیداری هستیم. بسیاری از موضوع‌های محیط زیستی در قالب عکس و فیلم به راحتی منتقل شده و می‌شوند؛ گاه یک عکس می‌تواند بیش از ساعت‌ها سخنرانی تاثیرگذار باشد؛ ما برای انتقال مفاهیم باید به هر دو گروه توجه داشته و متناسب با کانال‌های ارتباطی آنان، برنامه‌های متنوعی داشته باشیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین گفت: امروز بحث تئاترهای خیابانی به صورت گسترده‌تری دنبال می‌شود و می‌تواند به عنوان بستر خوبی برای انتقال آموزه‌های محیط زیستی به خانواده‌ها و کودکان آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. بهره‌گیری از امکانات مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به بهبود شرایط محیط زیستی به ویژه محیط زیست دریایی با کمک بچه‌ها که آینده‌سازان ما هستند، سرعت بخشد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده را باید ساخت» و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =