اعضای مرکز مجتمع زاهدان از موزه‌های محیط زیست و «جنوب شرق ایران» بازدید کردند

اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در بازدید از موزه‌ی «جنوب شرق ایران» و موزه محیط زیست اطلاعات ارزشمندی در خصوص گذشته‌ی فرهنگی و هنری ایران و گونه‌های محیط زیستی به دست آوردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضای مرکز مجتمع در سومین روز از هفته ملی کودک از موزه‌های «جنوب شرق ایران» و محیط زیست بازدید کردند.

در این دو ویژه‌برنامه، اعضا با بازدید از بخش‌های گوناگون این موزه‌ها ضمن لذت‌بردن از زیبایی‌ها و هنر گذشتگان، با تاریخ و فرهنگ نیاکان خود آشناشدند.

در موزه‌ی محیط زیست نیز اعضا گونه‌های گیاهی و جانوری استان را شناختند و در کارگاهی با حضور کارشناسان محیط زیست استان مطالبی در خصوص حفاظت از محیط زیست و اهمیت آن در سلامت زندگی فراگرفتند.

قابل ذکر است موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران در زاهدان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان و بزرگ‌ترین موزه در منطقه‌است که معماری بنای آن از قلعه باستانی "سِپ" در شهرستان سوران بلوچستان الگوبرداری شده و دارای هزار مترمربع زیربنا، در پنج طبقه است، که در پایان بازدید از آن، می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، بوم‌شناسی محوطه‌های باستانی، زندگی جانوری و نیز آثار کشف‌شده از شهر سوخته، کوه خواجه، دهانه‌ی غلامان، اسپید بَزمان، شهداد کرمان، جیرفت و خراسان جنوبی به دست آورید.

بازدید اعضای مرکز مجتمع زاهدان از موزه‌های محیط زیست و «جنوب شرق ایران»
بازدید اعضای مرکز مجتمع زاهدان از موزه‌های محیط زیست و «جنوب شرق ایران»
بازدید اعضای مرکز مجتمع زاهدان از موزه‌های محیط زیست و «جنوب شرق ایران»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =