کد خبر: 291957
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک در هرمزگان تشریح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان به تشریح ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی در بندرعباس در آستانه روز جهانی کودک اظهار داشت: روز جهانی کودک و هفته ملی کودک به صورت عمده برای به رسمیت شناختن حقوق کودکان و جلب توجه جامعه به اهمیت کودکی و ضرورت ایجاد فضایی سالم، شاد و بانشاط تدارک دیده شده است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تشکیل کارگروه هفته ملی کودک و با تعامل سازمان‌های هم‌سو ویژه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف ما این‌ است که با استفاده از این هفته، جریان‌سازی مجددی کنیم تا با پیوستن دستگاه‌های مسؤول در این حوزه از تمام توان آن‌ها برای ایجاد جهشی جدید در رسیدگی به مسائل کودکان استفاده کنیم.

سلیمانی گفت: علاوه بر لزوم  رعایت کیفیت مطلوب فعالیت‌ها، ضرورت پوشش گسترده و جلب توجه اقشار گوناگون مردم و مسوولان اقتضا می‌کند فعالیت‌هایی متنوع و درچند سطح، با جلب مشارکت و همراهی سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های گوناگون دولتی، عمومی و مردم نهاد پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های روز جهانی کودک در قالب دو برنامه متمرکز و غیرمتمرکز پیش‌بینی شده است که در بخش متمرکزفعالیت‌های فرهنگی هنری ادبی از قبیل برپایی نمایشگاه آثار اعضا، اجرای جنگ‌های شادی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان، برگزاری کارگاه‌های مختلف قصه‌گویی، نمایش  عروسکی و ... است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: در بخش برنامه‌های غیر متمرکز، برپایی جشن درفضاهای (مانند بوستان‌ها، مدارس، مهدهای کودک، سازمان‌ها و ادارات) اجرای مسابقات فرهنگی هنری، برپایی بازی‌های محلی، تئاتر خیابانی، پرواز بادبادک‌ها، حضور مربیان در روستاها و مناطق کم‌برخوردار، ایستگاه‌های سلامت، بازی و سرگرمی اجرا می‌شود.

سلیمانی همچنین از برپایی غرفه‌های خلاقیت با عنوان پویش مربیان خلاق خبر داد و گفت: قبل از هفته ملی کودک فراخوانی در خصوص پویش مربیان خلاق و فعالین حوزه کودک اعلام شد که ماحصل این فراخوان انتخاب ۲۲ مربی خلاق و مجرب شد که در روز جهانی کودک هنرهای و فعالیت‌های خود را در معرض نمایش بگذارند.

وی افزود: این کارگاه‌ها روز جهانی کودک در پارک ساحلی غدیر بندرعباس جهت عموم به صورت رایگان برگزار می‌شود و شامل کارگاه‌های «عرضه بازی‌های فکری و مهارت‌های رفتاری(نرم افزار آموزشی)، اجرای نمایش عروسک‌های دستکشی، نقاشی خلاق، معرفی ناشران و کتاب‌های مناسب کانون، تئاتر و سینما ویژه کودکان، کودک ارزش آفرین در زمینه کودک و تجارت، فلسفه برای کودکان با توجه به عرفان ایرانی اسلامی و داستان‌نویسی برای کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ادامه داد: کارگاه مهارت‌های زندگی و شخصیت‌شناسی، کارگاه  مادر و کودک توانمند سازی، کاردستی خلاق، نمایش عروسکی، گردشگری برای کودکان، آزمایشگاه و مفاهیم پایه علوم، زیور آلات ویژه کودکان، پژوهش در حوزه کودکان، عروسک سازی برای کودکان، هنرهای دستی ویژه کودکان، ابزارهای آموزشی با نیازهای ویژه، سازه‌های چوبی ویژه کودکان، فن بیان از دیگر کارگاه‌هایی است که روز جهانی کودک از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

سلیمانی بیان داشت: جمعیت هلال احمر و اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، آموزش و پرورش و شهرداری و بهزیستی نیز در غرفه‌های خود مستقر هستند و به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازند.

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری اسباب بازی ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز توسط سازمان هلال احمر در روز جهانی کودک انجام می‌شود.

گفتنی است ویژه برنامه روز جهانی کودک ۱۶ مهر ۱۳۹۸ با حضور کارگروه‌های کودک و نوجوان ساعت ۱۶ در پارک ساحلی غدیر برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =