پایانی خوب برای مهمانی قصه‌ها

با معرفی قصه‌گویان برگزیده در آیین اختتامیه، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 16 مهر 1398، هم‌زمان با روزملی کودک، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با اجرای چند برنامه متنوع و معرفی و قدردانی از برگزیدگان این رقابت‌ها در سالن نمایش کانون استان قزوین به پایان رسید.

«خیرالله رحمانی» مدیرکل آموزش و پرورش، «محمدحسین اسماعیلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مریم بیدخام» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی » مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری، «علی هوشمند» رییس حوزه هنری، «حجت الاسلام علی انصاریان» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش،«سید معرفت الله احمدی» رییس آموزش و پرورش استثنایی و «سرگرد مهدی منصوری»فرمانده بسیج ادارات شهید بابایی استان قزوین از جمله مسوولان مهمان این مراسم بودند.

اجرای سرود جمهوری اسلامی، تلاوت قرآن مجید توسط عضو کودک کانون، نمایش چندین نماهنگ مربوط به جشنواره قصه‌گویی، اجرای متنوع نمایش‌های با مضمون قصه‌های فولکلوریک ایرانی، اجرای یک قصه توسط عضو کانون، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، نمایش فیلم گفتگو با مسوولان استان درباره قصه‌گویی، نمایش گزارش تصویری روند برگزاری مرحله استانی مسابقه، خوانش بیانیه داوران و قدردانی و اهدای جایزه به برگزیدگان این دوره از رقابت‌های قصه‌گویی در استان،از برنامه‌های آیین اختتامیه بود.

در بخشی از این مراسم، « مژده اروجی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان این برنامه و گرامی‌داشت هفته کودک، قصه‌گویی را میراث ارزشمند فرهنگی و هنری اصیل و اثرگذار دانست که در ماندگاری و ترویج ارزش‌های ملی-مذهبی نقش ویژه‌ای دارد.

اروجی در ادامه همراه با تشریح روند برگزاری این جشنواره در استان، برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و مسابقات را از فعالیت‌های علمی-آموزشی موثر کانون قزوین در راستای این رقابت‌ها دانست. که به افزایش آگاهی، مهارت و تجربه علاقه مندان به این هنر کهن در سراسر استان انجامید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با قدردانی از برگزاری این جشنواره، از فضای فرهنگی و هنرمندانه حاکم بر این جشنواره قدردانی کرد و قصه‌گویی را فعالیتی باارزش دانست که در امر تعلیم و تربیت تلطیف و تازگی ایجاد می کند.

در بیانیه هیات داوران نیز، همراه با قدردانی از تلاش و حضور موثر شرکت کنندگان در این دوره از رقابت‌های قصه‌گویی، قصه و قصه‌گویی از مهم‌ترین عناصر موثر بر بالندگی جامعه شمرده شد و در ادامه به مواردی برای ارتقای ارتباط قصه‌گویان با مخاطبین، توانایی جذب مخاطب و اثرگذاری مفاهیم قصه اشاره شده بود.

در ادامه برگزیدگان این رقابت‌ها به شرح زیر معرفی شدند.در بخش قصه‌گویی نوجوانان، «سونیا قاسمی» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با قصه‌ی خانه آباد کن،دل شاد کن به مربی گری لیلا عیوض‌زاده و «محمدحسین گنجعلی‌ها »از مرکز شماره سه قزوین و «آرزو شافعی » از مرکز شریفیه به ترتیب با قصه‌های قدم یازدهم و قصه‌ی رزم سهراب و گردآفرید شایسته تقدیر شناخته شدند.

«هانیه عابدی» با قصه حسن کچل و «مهدیار حافظی»با قصه شهر پر سر و صدا از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با مربی گری نرگس پیله فروش‌ها رتبه اول و دوم را کسب کردند  و «نرگس دستان» از مرکز آبیک شماره دو با مربی گری زهرا یکه فلاح با قصه قلب مترسک، رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش قصه گویی مادربزرگ و پدربزرگ‌ها، هیات داوران «ملیحه سادات حسینی» را با قصه خانه آباد کن،دل شاد کن نفر اول و «سیده فاطمه سید رضایی» را با روباه مرغ ندیده نفر دوم اعلام کردند.

 در بخش قصه‌گویی زنان و مردان، «مینا عابدی» (مربی فرهنگی مرکز شماره یک قزوین)با قصه گلدان ترنج، نفر اول و «لیلا عیوض زاده» (مرکز فرهنگی مرکز مجتمع)با قصه مرد ماهی‌گیر نفر دوم و «معصومه رحمانی»(قصه‌گوی آزاد) با قصه موش و مار نفر سوم شناخته شد.

هم‌چنین «مهسا اوتارخانی» (قصه‌گوی آزاد)با قصه کشاورز و خروس رتبه چهارم و «اعظم نوری زاده » (مربی مسوول مرکز سگزآباد)با قصه صفر کله گنده رتبه پنجم را به دست آوردند.

در بخش شایسته تقدیر زنان و مردان هم «هادی افشار» (قصه‌گوی آزاد)با قصه خدا بده نده آمیرزا و «اکرم ربانی» (مربی ادبی مرکز آبیک شماره دو)با قصه‌ی چی برای کیه معرفی شدند.

هم‌چنین هیات داوران نوجوان این رقابت‌ها،قصه‌گویان منتخب خود را در بخش زنان و مردان«اعظم نوری زاده» با قصه صفر کله گنده، در بخش مادربزرگ و پدربزرگها« فاطمه سید رضایی » با قصه روباه مرغ ندیده و در بخش دختران و پسران«محمد حسین گنجعلی‌ها» با قصه قدم یازدهم معرفی کردند.

برگزیدگان این رقابت فرهنگی-هنری، لوح سپاس، جایزه و تندیس این مسابقه را از مهمانان ویژه این برنامه دریافت کردند.

گفتنی است، داوران بزرگسال این جشنواره «نادر میرزایی» معاون جمعیت جوانان هلال احمر استان قزوین، «علی‌مراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون استان مازندران و «لیلی همتی »مربی مسوول مرکز مجتمع و رابط قصه‌گویی استان البرز هستند و در بخش داوران نوجوان هم «سما یاسری»، «سید ارمغان حسینی» و «امیر حسین ارجی» حضور دارند، هم‌چنین «اعظم بزرگی» کارشناس ادبی مجموعه مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون به عنوان ناظر با این جشنواره همکاری می‌کند.

گفتنی است، پیش از آغاز آیین اختتامیه، نشست تخصصی داوران و قصه‌گویان در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع برگزار شد و قصه‌گویان در گفت و گو با داوران این رقابت‌ها، با نقاط قوت و ضعف اجرای خود بیشتر آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =