مهارت ورزی و مسئولیت‌پذیری باید از سنین نونهالی نهادینه شود

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی درهمایش والدین و کودکان در دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته ملی کودک گفت: گفتمان مهارت‌ ورزی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و خلاقیت در تصمیم و اجرا از شاخص‌های مهم در توسعه جامعه هستند که الفبای آن‌ها از سنین نونهالی باید نهادینه شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی جهانبخش قنبری روز سه‌شنبه به مناسبت هفته ملی کودک(۱۳ تا ۱۹ مهرماه) در همایش والدین و کودکان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : سنین پیش دبستانی بهترین دوران در شکل‌گیری شخصیت و کاشتن بذر اخلاق، نهادینه کردن مفهوم مشا رکت‌جویی اجتماعی،روحیه پرسشگری و مولفه‌های مهارتی است و کانون پرورش فکری بر اساس رسالتش با شیوه‌های جذاب و اثرگذار در این موضوعات فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: شعار امسال هفته  ملی کودک «آینده را باید ساخت» انتخاب شده و این مهم به ‌دلیل جایگاه تعلیم و تربیت در سنین نونهالی و کودکی است که تاثیرات خود را تا پایان عمر بر کیفیت زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌گذارد و تعیین کننده مناسبات و روابط بین فردی در جامعه است.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هدفمند آموزشی و پرورشی استعداد کودکان هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای ارزشمند است که خود را در زنجیره توسعه کشور در سال‌های آتی نشان می‌دهد.

در ادامه مربیان مراکز فرهنگی هنری اراک با اجرای قصه گویی، نمایش عروسکی و قرایت پیمان نامه حقوق کودک در این همایش لحظات شیرینی را برای والدین و فرزندانشان رقم زدند.

همچنین با مشارکت آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه استقلال برنامه های ویژه هفته ملی کودک برگزار شد.

  44مرکز فرهنگی هنری ثابت، 3 مرکز پستی و 2واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی به بیش از ۱۷ هزار عضو خدمات رسانی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =