کد خبر: 292029
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
بازدید 171
 آموزش کودکان باید چند وجهی باشد

مدیر کل بهزیستی فارس با تأکید بر این‌که در آموزش کودکان باید به همه آنچه نیاز این بخش از جامعه است توجه داشت، افزود: یکی از عوامل آموزش، ارتباط کودک و نحوه تعامل او با محیط پیرامونی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، مدیرکل بهزیستی فارس، ادامه داد: یک محیط کامل برای کودک دارای تمامی جوانب از جمله طبیعت، محیط زیست، روابط اجتماعی و سایر ملزومات است.

سید مرتضی موسوی با این حال فضای سبز، فرهنگ زیستن در محیط و چگونگی مصرف آب را یک ضرورت برای آموزش کودکان برشمرد و افزود: باور ما این است که یکی از آموزش‌های دوران کودکی توجه به اکوسیستم و محیط‌زیست و شیوه زندگی موفق در این محیط است.

وی که به مناسبت هفته‌ی ملی کودک سخن می‌گفت، با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی، سن کودکی تا زیر 18 سال است و با توجه به شرایط روحی و جسمی، کودکی یکی از مقاطع حساس زندگی هر انسانی است، ادامه داد: برخورداری از اوقات فراغت، بهداشت، حق سوادآموزی، بهداشت روانی، مهارت فردی و اجتماعی در این مقطع بسیار مهم است.

مدیرکل بهزیستی فارس با تأکید بر اینکه ایران هم از اعضای فعال کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل به شمار می‌‎رود و نگاه جامعه ایرانی اسلامی به این بخش از جامعه معطوف است، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی که در مرحله گذار از سنت به مدرنیته است، به خاطر تفکرات و روحیات افراد، جمع‌گرایی مغفول واقع شده است.

وی یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی را نبود زمان لازم از سوی خانواده‌ها در زمینه پرورش کودکان به خاطر معیشت برشمرد و گفت: از سویی فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به خلوت کودکان رسوخ یافته و بیشترین آسیب را متوجه این بخش از جامعه کرده است.

موسوی فقر مالی را یکی از موارد محرومیت از آموزش در دوران کودکی دانست و گفت: افزون بر این، فقر فرهنگی برخی خانواده‌ها موجب شده والدین فکر کنند مهدهای کودک فقط محلی برای نگهداری است در حالی‌که آنان از آموزش مهارت‌های زندگی و علمی در این فضاها، بی‌خبر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =