دیدار کودکان با پدیدآورندگان آثار کودک و نوجوان در باغ کتاب

ویژه‌برنامه‌ای برای علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه هم‌زمان با «هفته ملی کودک»، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در هفته ملی کودک روز «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته است و به همین مناسبت قرار است ویژه‌برنامه دیدار کودکان و نوجوانان و جمعی از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با نویسندگان، شاعران، مترجمان و تصویرگرانِ ناشران پرمخاطب کتاب کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران و در همین روز برگزار ‌شود.

در این نشست نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌چون مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده، عباس جهانگیریان، طاهره ایبد، بیوک ملکی، مریم اسلامی، شهرام شفیعی و محدثه گودرزنیا حضور دارند.

بر همین اساس، مژگان شیخی، مازیار موسوی، فرهاد جمشیدی و محسن محمدمیرزایی از جمله نویسندگان، مترجمان و تصویرگرانی هستند که از سوی انتشارات قدیانی برای این ویژه‌برنامه دعوت شدند.

همچنین غلامرضا امامی، محبوبه خدایی و هما میرزایی نویسندگان و مترجمانی هستند که با دعوت انتشارات هوپا در این نشست حضور دارند.

در عین حال جشن امضای کتابی از امیرحسین دانشور کیان مترجم از نشر پرتقال و کتاب «تکس» با ترجمه نلی محجوب از انتشارات پیدایش نیز در این روز برگزار می‌شود.

معرفی کتاب، نقد کتاب، جشن امضا و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات قدیانی، هوپا و پیدایش بخش دیگری از برنامه‌های تدارک دیده شده در روز «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» است که برپا خواهد شد.

این ویژه‌برنامه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ روز ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی با حضور مسئولان کانون برگزار خواهد شد.

نمایش‌های محیطی «زندگی در اعماق اقیانوس»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «هفت خوان» و «مبارک و قالیچه پرنده» نیز روبروی مرکز تئاتر کانون در محوطه پارک لاله، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، شیرخوارگاه و باغ کتاب در این روز اجرا می‌شوند.  

همچنین در بعدازظهر این روز نیز فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» از تازه‌ترین تولیدات کانون پرورش فکری در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی در ساعت ۱۷ روی صحنه می‌رود.

فیلم «مسافر» عباس کیارستمی نیز ساعت ۱۸ همین روز در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده را باید ساخت» و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =