استقبال بچه‌ها از فعالیت‌های علمی گنبد مینا

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر روز ۱۶ مهر مصادف با روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» در آسمان‌نمای گنبد مینا پذیرای آینده‌سازان بود و با تدارک دادن سفری علمی، در کنار نمایش عروسکی، روز خاطره‌انگیزی برای بچه‌ها ایجاد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر روز سه‌شنبه ۱۶ مهر اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور در آسمان نمای «گنبد مینا» ضمن بهره‌مندی از آزمایش‌ها و فعالیت‌های علمی، از نمایش محیطی «قیچی که دنبال کار می‌گشت» به کارگردانی سعید زین‌العابدینی استفاده کردند.

بر همین اساس، ۲۴۰ کودک و نوجوان عضو مراکز کانون با حضور در «گنبد مینا» با بخشی از فعالیت‌های علمی جهان ناشناخته اطراف خود آشنا شدند و موسسه‌های پژوهشی مختلف اعم از «پژوهشگاه رویان»، «محیط زیست»، «انجمن شرکت سلامت ایرانیان»، «انتشارات دیبایه» و «پژوهش سرای ابن سینا» با استقرار در این مرکز، کودکان و نوجوانان را با بخشی از دنیای پررمز و راز علم آشنا کردند.

از نکته‌های برجسته و قابل تأمل این برنامه، برخورد مناسب برخی از غرفه‌داران این مراکز علمی و پژوهشی بود. چنان‌که اجرای موفق گروه علمی پژوهشی معید وابسته به پژوهش‌سرای ابن‌سینا، توانست آن‌چنان وجدی در بچه‌ها ایجاد کند که فریاد «دوباره، دوباره؛ یک بار فایده نداره» آنان چندین بار در محوطه گنبد طنین‌انداز شد.

کودکان و نوجوانان ضمن انجام برخی آزمایش‌های علمی در این مکان، در سالن اصلی «آسمان‌نمای گنبد مینا» به تماشای فیلم علمی مهیج با عنوان‌های «از کران تا بیکران» و «دو قطعه عدسی کوچک» نشستند و پس از چهار ساعت فعالیت‌های علمی پژوهشی در قالب‌های متنوع، به تماشای نمایش محیطی «قیچی که دنبال کار می‌گشت» اثر سعید زین‌العابدینی نشستند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =