ویژه‌برنامه«لبخند مهر» در رشت برگزارشد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، ویژه‌برنامه لبخند مهر را با همراهی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد استان برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه«لبخند مهر» در پنجمین روز از هفته ملی کودک سال ۱۳۹۸(کودک، رسانه و ارتباطات) و با هدف تبیین خواسته‌های آینده‌سازان ایران اسلامی برای جامعه و همراه‌سازی افزون‌تر رسانه‌های دیداری و شنیداری استان با فعالیت‌های حوزه کودک، در محل عمارت «کلاه‌فرنگی» شهر رشت صورت‌گرفت.

طی این ویژه‌برنامه که با هدف اجرای میدانی فعالیت‌های کودک‌محور و با همراهی بیش از ۸۰۰ نفر ازکودکان، معلمان، مربیان، خانواده‌ها و جمعی از مسوولان آنان برگزارشد، اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان با تبریک هفته‌ی ملی کودک حاضران، از رویکردهای عاشورایی و فعالیت‌های برگرفته از آموزه‌های دینی این ایام برای حاضران سخن‌گفت و از کودکان برای الگوپذیری از شخصیت‌های اسلامی، به ویژه کودکان برجسته جهان اسلام دعوت‌کرد.

ادامه‌بخش این آیین که با راه‌پیمایی کودکان و سردادن شعارهایی درارتباط با حقوق کودک آغازشد، نقش‌آفرینی احمدرضا جعفری، همکار کانون گیلان در قالب نقش«کوچولو»، حضور عروسک‌های گیلانی درجمع کودکان و اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی و مهدهای کودک بود.

نگاه ویژه دست‌اندرکاران برگزاری این ویژه‌برنامه‌ به تمامی کودکان، در حضور و  هنرنمایی کودکان با نیازهای ‌ویژه و دکلمه‌خوانی و اجرای سرود«نورالهدی» از سوی آنان متبلورشد.

برپایی غرفه‌ فعالیت‌های کودک محور از سوی تمامی دستگاه‌های همراه در اجرای این آیین، برپایی نمایشگاه آثار مربیان و اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درمسابقه هنرهای تجسمی استانی «رنگ‌هنر» و تقدیر از منتخبان این رویداد هنری، ازدیگر برنامه‌های این روز بود و درپایان نیز درپایان نیز کودکان دارای نیازهای ویژه با اهدای جایزه  مورد تشویق قرارگرفتند.

گفتنی است ویژه‌برنامه «لبخند مهر»، با همراهی اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، هلال احمر، محیط زیست، صدا و سیما، آموزش و پرورش استثنایی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و هم‌چنین، فرمانداری، شهرداری و سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و گروه‌های مردم‌نهاد فعال درحوزه کودک صورت‌گرفت.

  برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و با همراهی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از  ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

استقبال گسترده از ویژه‌برنامه«لبخند مهر»
آثار برگزیده دوسالانه هنری
راهپیمایی کودکان در ویژه‌برنامه«لبخند مهر»
همراهی و هنرنمایی کودکان با نیازهای ویژه
استقبال کودکان از غرفه فعالیت‌های کودک‌محور در ویژه‌برنامه«لبخند مهر»

تقدیر ازبرگزیدگان دوسالانه هنری
اجرای گروه سرود دانش‌آموزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =