پیک امید در روستای رباط سفید منطقه احمدآباد

جشن سومین روز از هفته ملی کودک با حضور ۱۵۰ نفراز دانش آموزان و ۱۸۰ نفر از والدین روستای رباط سفید منطقه احمدآباد مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۱۵ مهر۱۳۹۸ سومین روز از هفته ملی کودک با برگزاری ویژه برنامه‌های  شاد و جذاب فرهنگی، هنری و ادبی برای دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی روستای رباط سفید منطقه احمدآباد مشهد همراه بود.

محبوبه بزم آرا کارشناس مسئول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: در ایام هفته ملی کودک با استفاده ازظرفیت مراکز سیار مشهد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کودکان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد صورت گرفت. با توجه به اینکه مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان به کانون پرورش فکری کودکان واگذار شده است و با توجه به احصا چالش‌ها و آسیب‌های مناطق مختلف استان، در این بخش با دعوت از استادان و روانشناسان اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مباحث آموزشی برای والدین روستای رباط سفید  در منطقه احمدآباد نیز با حضور بیش از ۱۸۰ مادر برگزار شد.

ویژه برنامه دومین روز از هفته ملی کودک در روستای رباط سفید شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و معرفی بخش مکاتبه ‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی  بود. در این روز شاد سارا امیدوار کارشناس فرهنگی و مدرس قصه‌گویی، کودکان را به شنیدن دو قصه  «بلندترین صدای جهان» و «خانه‌ی پر سروصدا» میهمان کرد. درادامه مسابقه‌ای با موضوع حقوق کودکان برگرفته از پیمان‌نامه حقوق کودک برگزار شد که در آن بچه‌ها با مرتب کردن کلمات بر روی پانل به جملاتی چون «من حق دارم بازی کنم»، «من حق دارم هوای پاک داشته باشم»، «سلامتی حق من است» و ... رسیدند. اجرای نمایش خلاق از کتاب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند»  نوشته  «موویلمز_ترجمه زهرا احمدی»  با هنرمندی مربیان سیار به همراه معرفی این کتاب بخش بعدی برنامه بود.

 در ادامه معرفی بخش مکاتبه ای توسط کارشناس این بخش صورت گرفت. این معرفی شامل ارائه طرح ادبی و برگه نامه برای جمع‌آوری آثار دانش‌آموزان، شناسایی استعدادها و عضویت در بخش مکاتبه‌ای بود.

در این روز به یادماندنی هدایایی که از طرف معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری در قالب کتاب و لوازم تحریر آماده شده بود به کودکان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =