فعالیت پیک امید در حاشیه شهر مشهد

پیک امید با حضور در حاشیه شهر مشهد روز جهانی کودک را با حضور ۲۵۰ دانش آموز دختر پایه‌ی ابتدایی، جشن گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۱۶ مهر ۱۳۹۸ روزجهانی کودک با برگزاری ویژه‌برنامه‌های  شاد و جذاب فرهنگی، هنری و ادبی برای دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دبستان «حدیدی پور» یکی از مدارس حاشیه شهر مشهد واقع در بلوار توس همراه بود.

در این برنامه ابراهیم  زره‌ ساز مدیر کل کانون استان خطاب به دختران حاضر در جشن روز جهانی کودک گفت: آینده در دست‌های شماست و شما می‌توانید با یادگرفتن مهارت‌های زندگی بیشترین نقش را در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشید. وی با تشویق کودکان به کتاب‌خوانی گفت: اصلی‌ترین راه کسب تجربه و پرورش فکر، خواندن کتاب‌های خوب است‌ و با مطالعه می‌توانید در مسیر دانایی و موفقیت گام بردارید.

محبوبه بزم آرا کارشتاس مسئول ادبی درتوضیح این خبر گفت: با توجه به اینکه مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان به کانون پرورش فکری کودکان واگذار شده است در ایام هفته ملی کودک با استفاده از ظرفیت مراکز سیارمشهد،   برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کودکان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد صورت گرفت.

ویژه برنامه روز جهانی کودک در دبستان «حدیدی‌پور» شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و معرفی بخش مکاتبه ‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی  بود. در این روز شاد مسابقه‌ای با موضوع حقوق کودکان برگرفته از پیمان‌نامه حقوق کودک برگزار شد که در آن بچه‌ها با مرتب کردن کلمات بر روی پانل به جملاتی چون «من حق دارم بازی کنم»، «من حق دارم هوای پاک داشته باشم»، «سلامتی حق من است» و ... رسیدند. اجرای نمایش خلاق از کتاب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» با هنرمندی مربیان سیار به همراه معرفی این کتاب بخش بعدی برنامه بود.

 درادامه معرفی بخش مکاتبه ای توسط کارشناس این بخش صورت گرفت. این معرفی شامل ارائه طرح ادبی و برگه نامه برای جمع‌آوری آثار دانش آموزان، شناسایی استعدادها و عضویت در بخش مکاتبه‌ای بود.
این ویژه برنامه با همکاری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرک شهید مطهری(زرکش) که زیر مجموعه معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری فعالیت می‌کنند اجرا شد. وهدایایی که از طرف معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری در قالب کتاب و لوازم تحریر آماده شده بود به کودکان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =