کد خبر: 292104
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
بازدید 1094
رقابت عصرگاهی قصه‌گویان هرمزگان آغاز شد

26 قصه گو رقابت خود را در بخش عصرگاهی مرحله استانی بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی در هرمزگان آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، مصطفی بشکال با قصه «کشاورز و خروس» و هانیه هادی‌نژاد با قصه «سوال موموکی» آغازگر این رقابت‌ها هستند.

در ادامه الهام اسکندری قصه «ابرکوچولو»، زهرا سلامتی قصه «بی‌بی گل و بی‌بی صورت»، متینه‌السادات جلیلی قصه(پهلوان چنبه)، سوگند مولابیگی( شهر عینکی‌ها) و زهرا ویژه «کلوچه‌های خدا» را قصه‌گویی می‌کنند.

مبینا جعفری کروگانی با «ماهی رنگین کمان»، زهرا جمشیدی با قصه «یک موجود عجیب»، یاسمن نوشادی با «توبه شیر» و حنانه باعثی با «هدیه پادشاه» در رقابت بخش عصرگاهی امسال جشنواره قصه‌گویی هرمزگان شرکت می‌کند.

ادامه دهنده‌ این رقابت‌ها ملیحه عمادی با قصه «بز و میشو»، لیلا حیدری ترکمانی با «پروانه»، نسترن عوض‌زاده با «کدو قلقله‌زن»، رایان شاهی با «نبرد رستم واژدها»، ریحانه توکلی با «خداحافظ راکن پیر»، زینب علیپور با «کوتی کوتی»، سمانه بهرامیان‌نسب با «آسمان زیبا» و بیتا مجیدی با قصه «کوه جواهر» خواهند بود.

در ادامه مبینا عبداللهی با قصه «روباه و حقه‌اش»، زهرا فرزین‌نسب با «هیولای هزاررنگ»، فاطمه بیتا بهزادی با قصه «کی زورش از همه بیشتره»، هانیه املوچ «هوشنگ شاه» و هانیه حسن‌پور با قصه «در جستجوی خدا» قصه‌گویی می‌کنند.

در بخش صبح‌گاهی این جشنواره که ۱۷ قصه‌گو باهم رقابت کردند، قصه‌گویی‌ها با قصه «اشکبوس» محمد رنجبر و «خوشمزه‌ترین کلوچه»‌ الهه جمالی‌فرد آغاز شد.

در این بخش هم‌چنین آناهیتا محلفی با «شهر خوبی‌ها» و سمیه اسلامی با قصه «یه پرش، دو پرش و سه پرش»، امید ترکمانی«چاه آرزوها»، نجمه واحدی«قطره طلایی»، بهنوش بلالی‌پور«آرزوی زنبورک»، فاطمه غفاری سروستانی«(آرزوی بزرگ» و شادی آزاد بشمنی با قصه «مرغابی کارولینه» رقابت کردند.

بتول خیرخواه با قصه «بهترین جای دنیا»، خدیجه حاجی‌زاده«شکار ممنوع»، آرزو زرقانی«آی بدو که دوغ آوردم قصه‌ دروغ آوردم»، محمدرضا پذیرایی«درس پدر»، هدی کهوری«بابابرفی»،  شیوا رستمی«برغنی من» و شبنم عالی‌پور با قصه «اسکندر» قصه‌گویی کردند.

در مرحله استانی بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۱۶۳ اثر قصه‌گویان این دوره از جشنواره، ۸۹ اثر در  بخش دختران و پسران،۶۶ اثر در بخش زنان و مردان و ۸ اثر نیز متعلق به بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها دارد.

در این دوره از جشنواره ۱۱ برگزیده شامل( ۵ برگزیده بخش زنان و مردان)،( ۳ برگزیده دختران وپسران) و( ۳ برگزیده بخش پدربزرگ و مادربزرگ) انتخاب و به مرحله منطقه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس راه‌ می‌یابند.

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در هرمزگان از امروز چهارشنبه در مرکز فرهنگی و هنری آفرینش بندرعباس درحال برگزاری است و تا فردا پنج‌شنبه ادامه می‌یابد.

داوری این دوره از جشنواره استانی برعهده محمد سایبانی کارگردان و بازیگر تئاتر، عاطفه جمالی مدرس دانشگاه هرمزگان و نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برعهده دارند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی امسال در مشهد مقدس برگزار می شود و راه‌یافتگان آن در شب یلدا در تهران باهم به رقابت می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =