کد خبر: 292119
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
داستان‌ها، آموزشی برای آینده‌ی  بهتر کودکان هستند

قصه گویی مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی گفته است که بازگویی داستان‌هایی با محتوای کودکانه و فانتزی سبب ایده‌پردازی، رشد خلاقیت و در نهایت فراگیری راه کارهایی سازنده برای آینده کودکان می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، منیژه معصومی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر است که با قصه

«پرواز خربزه ای»در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان مازندران  شرکت کرده است.

این هنرمند که سابقه 15سال مربی‌گری در بخش تئاتر را دارد، نخستین بار است که با هدف سنجش توانمندی شخصی و استفاده از ظرفیت جشنواره برای تقویت قصه‌گویی خود در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کرده است.

معصومی که نمایشنامه‌های تئاتر را با قلم خود به نگارش درمی آورد، قصه «پرواز خربزه ای» را از تئاتر «سفرخربزه‌ای » که سال گذشته به همراه تعدادی از نوجوانان به نمایش گذاشتند، ایده گرفته است.

وی با قصه «پرواز خربزه‌ای» که داستانی از ماجراجویی یک مورچه کوچک است، سعی داشته تا در قالب دنیایی فانتزی، احساس وحشت و نحوه غلبه بر ترس را برای کودکان و نوجوانان به تصویر بکشد.

این هنرمند با چمدانی که تصاویری مرتبط با محتوای قصه برروی آن نقش بسته بود برروی صحنه قرار گرفت تا کودکان و نوجوانان تماشگر بهتر بتوانند با

شخصیت های موجود در محتوای داستان ارتباط برقرار کنند و در نهایت بیشترین تأثیر را برروی آنان داشته باشد.

معصومی معتقد است: در دنیای امروز که تبلت و موبایل جایگزین نامناسبی برای کتاب و قصه شده است، بازگویی داستان‌هایی با محتوای کودکانه و فانتزی به راحتی می تواند با نفوذ در ذهن کودک سبب ایده پردازی، رشد خلاقیت و در نهایت فراگیری راه کارهایی سازنده برای زندگی آینده آنان شود.

این قصه گو با تشکر از برگزارکنندگان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در مازندران ، خواست تا داوران فضای قصه گویی را بازتر کنند و راهنمایی لازم برای بیان بهتر قصه را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =