بازدید مسئول دفتر پژوهشگاه میراث فرهنگی از موزه کودک ارومیه

لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور در پنجمین روز از هفته ملی کودک از موزه کودک ارومیه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور در این بازدید که حدود یک ساعت به طول انجامید از غرفه های سفال، ساخت عروسک دستی، نجوم، قصه گویی و پیدایش خط دیدن کرد.

کفاش زاده ضمن ابراز امیدواری جهت افزایش موزه هایی در این سطح در تمام استان‌های کشور گفت: تقویت حس پرسشگری و آشنایی کودکان و نوجوانان با روش تحقیق میدانی در حوزه تاریخ، نجوم، تاریخچه پیدایش هنر و ... تنها بخشی از مهمترین فواید موزه هایی هستند که برای این قشر از جامعه طراحی و تأسیس می شوند.

وی در بازدید از غرفه ساخت عروسک‌های دست ساز افزود: با پیشرفت عصر ارتباطات و فضای مجازی که سبک زندگی کودکان با گرایش به این فضا دچار تغییر چشمگیری شده است، پرداختن به مقوله عروسک‌های بومی و منطقه‌ای هر استان می تواند نقش اساسی در احیاء فرهنگ فولکلور داشته باشد.

وی گفت: هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است تا کودکان و نوجوانان استان با حضور در این موزه، با میراث ماندگار گذشتگان برای نسل امروز آشنا شوند.

برنامه های هفته ملی کودک در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور از ۱۳ تا ۱۹ مهر ۹۸ با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =