کودکان بندرعباس پای ۱۹ قصه نشستند

دومین روز مرحله استانی بیست و دومین ‌جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان روز پنجشنبه با قصه گویی ۱۹ نفر و حضور کودکان و نوجوانان در این برنامه ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، دردومین روز این جشنواره که در سالن آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در حال برگزاری است با قصه "قورباغه چاه نشین" توسط عبدالرسول معینی که سابقه طولانی در قصه‌گویی دارد، در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها  آغاز شد.

زینب مرادزاده با قصه «بابا ریش‌دراز و بی‌بی دامن بلند» و زهرا خرمی‌فرد با قصه «بز ناقلا و گرگ ساده‌دل»، هاجر غلام‌نظری قصه «یک جنگل و چند حیوان»، هستی جعفرپورقصه «حرف آباد»، معصومه میری قصه «بی‌بی دهتولوک»، خدیجه زرنگاری «آرزوی زنبورک» و خدیجه زرنگاری «زاغی وزیرک» از دیگر قصه‌گویان نوبت صبح دومین روز جشنواره بودند.

فائزه رییسی‌پور با «حزبا»، محمدامین سالاری جایینی با قصه «رنج و گنج»، مریم آیین‌پرست با «آدم کوچولوی گرسنه»، زهرا محمدی‌نژاد با «یخی که عاشق خورشید شد» و فاطمه محب‌زاده با قصه «دیگ اسرارآمیز» رقابت‌های قصه‌گویی را ادامه دادند.

ادامه دهنده‌ این رقابت‌ها مرضیه فیروزی با قصه «فال روباه»، صفیه جوان جان با قصه «پنیرک»، سمانه آبدانی با «چارقد گل گلی»، فاطمه امینا با «گرو فالو»، فاطمه رییسی با «آسیاب بچرخ»، آسیه صادقی با «مرغ دیناردوست» بودند.

 رقابت‌های عصر پنج‌شنبه نیز با قصه‌گویی فاطمه رشید با قصه «بدترین جشن تولد مار بوآ» آغاز می‌شود.

راحله‌حاجی‌نیا با قصه «پری‌نازه دست درازه»، آیدا حیدری‌افشار با قصه با قصه «بدترین جشن تولد مار بوآ»، زهرا سنگرزاده «خروس و ارباب»، ریحانه میرشکاری «آلوچه کوچولو»، نرگس سالاری «خاله پیرزن» و ملیکا رییسی‌نیا با قصه «بابا ریش‌دراز و بی‌بی دامن‌بلند» در این بخش شرکت می‌کنند.

فاطمه اسماعیلی با قصه «هزارتا مورچه»، خاتون سعدینی با «مرغابی حوری»، راضیه زرنگاری با قصه «محمدک و بی‌بی»، محمد پرخو با قصه «تقدیر»، صفورا سلیم‌پور سرچاهانی با «بهترین نان برای بهترین حیوان»، فاطمه صالح‌زاده با «خاله‌پیرزن» و یاسمن عباسی نیز با قصه «کله سوخته» دیگر قصه‌گویان عصر پنج‌شنبه مرحله استانی بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هستند.

در نخستین روز این جشنواره چهارشنبه(۱۷مهر)، ۴۱ قصه‌گو باهم رقابت کردند.

در بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۱۶۳ اثر دریافتی از استان هرمزگان، در بخش صحنه‌ای، ۷۴ اثر به مرحله استانی راه یافتند.

در بخش ۹۰ثانیه‌ای بیست و دومین ‌جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان نیز ۱۱۵ اثر از استان هرمزگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در تهران داوری می‌شود.  

در این دوره از جشنواره ۱۱ برگزیده شامل( ۵ برگزیده بخش زنان و مردان)، ( ۳ برگزیده دختران وپسران) و(۳ برگزیده بخش پدربزرگ و مادربزرگ) انتخاب و به مرحله منطقه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس راه‌ می‌یابند.

برگزیدگان بخش پدربزرگ و مادربزرگ و نوجوان در رقابت‌های کشوری داوری می‌شوند.

داوری این دوره از جشنواره استانی را محمد سایبانی کارگردان و بازیگر تئاتر، عاطفه جمالی مدرس دانشگاه هرمزگان و نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =