کودکان سرمایه‌های نفیس جامعه و آینده‌سازان کشور هستند/ اعزام کاروان پیک امید کانون به مهران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به همراه جمعی از کارکنان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در هفته‌ی ملی کودک، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به همراه جمعی از کارکنان پیش از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ در ششمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک با آیت‌اله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه سمنان در این دیدار ضمن تبریک هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک و ابراز خرسندی از اجرای برنامه‌های متنوع و مناسب در این هفته، تأکید کرد: کودکان، سرمایه‌های نفیسی برای کشور و آینده‌ی کشور هستند.

وی در ادامه افزود: کودکان، زمین پاکی هستند که هر بذری در این زمین دست‌نخورده و پاک بیفشانیم، رشد می‌کند و به کمال می‌رسد.

آیت‌اله شاهچراغی یادآور شد: نیاز اساسی کودکان امروز، محبت و مهربانی است و کانون پرورش فکری، می‌تواند زمینه‌ساز پرورش خوبی و کارهای نیک در کودکان باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان با اشاره به تأکید اسلام و به‌ویژه پیامبر اکرم(ص) بر اهمیت سلام به کودکان و شخصیت و ارزش قائل شدن برای آن‌ها، گفت: پرورش کودکان، امری بسیار مهم و مفید است وآن‌ها، نیاز به محبت و تشویق دارند و بی‌شک این‌گونه رفتارها در تربیت و روحیه کودکان، بسیار اثرگذار است.

امام جمعه سمنان در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود از نخستین برخورد آموزگارش به نیکی یاد کرد و گفت: تلاش شود تمامی فعالیت‌ها رنگ خدایی و دینی داشته باشد و نگاه خدا در برنامه‌های کودک و نوجوان، احساس شود.

کودکان، امانت خدا روی زمین هستند

آیت‌اله شاهچراغی در این دیدار با تأکید بر این‌که کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های فاخر و نفیس و با ارزش جامعه و امانت خدا روی زمین هستند که هیچ‌وقت خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود فراموش نمی‌کنند، گفت: کودکان و نوجوانان در کار خیر و هم‌چنین در راه خیر با سرعت حرکت می‌کنند و مشارکت و حضور فعالانه‌ای در این زمینه دارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در پایان تصریح کرد: مسئولیت کانون پرورش فکری در این حوزه، سنگین است و بسیار هم ارزش دارد و در ادامه‌ی سخنانش از مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری خواست تا کتاب «کودک» نوشته‌ی «محمدتقی فلسفی» را مطالعه کنند.

اعزام کاروان پیک امید سمنان به مرز مهران

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام صفر، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کربلا و تبریک هفته‌ی ملی کودک، گزارش کوتاهی از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک و جشنواره‌ی قصه‌گویی ارائه داد و گفت: ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ از سوی کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان و دبیر کارگروه هفته‌ی ملی کودک با مشارکت نهادهای فرهنگی بیش از ۱۱۰ برنامه در سراسر استان اجرا شد.

وی در ادامه افزود: تقارن هفته‌ی ملی کودک و جشنواره‌ی قصه‌گویی با ایام محرم و صفر، فضایی معنوی ایجاد کرده که برای نهادینه‌شدن ارزش‌های فرهنگی‌تربیتی، عاشورا و جهاد در راه خدا بایست تلاش خالصانه و مجاهدانه‌ای داشته باشیم.

خدابخشی با بیان این‌که کودکان مانند لوحی سفیدند که هر رهگذری می‌تواند بر آن علامتی بگذارد و برای مواظبت از خط‌خطی‌شدن آن‌ها هیچ‌کس بهتر از خودشان نمی‌تواند آن‌ها را مواظبت کند، اظهار داشت: برای توانمند شدن کودکان، نیازمند احیای فضیلت‌هایی مانند هم‌دلی، وجدان، خویشتن‌داری، احترام، مهربانی، بردباری و انصاف هستیم.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: برای رساندن فرزندان خود به قله‌ی رفیع فضیلت‌ها، فضیلتی بالاتر از عاشورا و در دامنه‌ی آن هشت‌سال دفاع مقدس نیست.

خدابخشی در پایان یادآور شد: کاروان امداد فرهنگی پیک امید کانون پرورش فکری استان سمنان در قالب یک خودروی سیار به همراه تعدادی از همکاران به‌صورت داوطلبانه و جهادی، هم‌گام با ستاد مرکزی و مربیان استان‌های تهران و قم به سمت مرز مهران در ایلام عازم می‌شوند تا در موکب بچه‌های اربعین برای کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اسلامی اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =