پیک امید کانون با برنامه های متنوع در راه مهران

تماشاخانه سیار جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران رونمایی شد و در نخستین سفر خود به سمت مرز مهران حرکت کرد تا به کودکان و نوجوانان عازم به پیاده‌روی اربعین خدمات فرهنگی و هنری ارایه دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این تماشاخانه یا تریلی سیار قرار است در قالب کاروان پیک امید، «موکب بچه‌های اربعین» را در مرز مهران راه‌اندازی کند و در صورت دریافت مجوز از سوی مسئولان عراقی و عبور از مرز ایران و عراق، در مسیر راهپیمایی بزرگ نجف تا کربلا قرار بگیرد.

معاون فرهنگی کانون در حاشیه آیین رونمایی از این تماشاخانه - که صبح روز ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون برگزار شد - در این‌باره توضیح داد: دومین تماشاخانه سیار کانون با امکانات صوتی و تصویری و دارابودن سینمای سیار و یک صحنه‌ی اجرای نمایش به‌واقع یک مرکز فرهنگی هنری کانون است که به‌صورت سیار فعالیت می‌کند. درعین‌حال امروز از رصدخانه سیار هم رونمایی شد تا بتواند در مراکزی که پیک امید اعزام می‌شود بچه‌ها را با علم نجوم و موضوع‌های مرتبط با آن آشنا کند.

محمدرضا زمردیان در همین حال از ادامه کار تریلی قدیمی کانون با نزدیک به نیم قرن سابقه خبر داد و افزود: این تریلی - که مدتی بود بدون استفاده مانده بود به یک کتاب‌خانه بزرگ سیار تبدیل شد - تا همراه با تماشاخانه پیک امید به مناطق مختلف کشور اعزام شود.

او با بیان این که کار در کاروان‌های پیک امید کاری کاملا داوطلبانه و جهادی است گفت: این کار با همکاری بسیج کانون صورت می‌گیرد و طی آن مربیان کانون از سراسر کشور به صورت داوطلبانه در مناطق مختلف کشور به ارایه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان می پردازند.

 زمردیان اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی کاروان‌های پیک امید خدمت‌رسانی به مراکز کم‌برخوردار است و این حرکت دارای دو بخش ملی و استانی است که بخش استانی آن، شامل مناطقی می‌شود که امکان حضور مراکز سیار ما در آن‌ها وجود ندارد بدین ترتیب استان‌ها شناسایی می‌شوند و به صورت ماهیانه واحدهای خودشان را اعزام می‌کنند.

معاون فرهنگی کانون یادآور شد: این کاروان‌ها قرار است هر ماه به یکی از استان‌های کشور برود و درآن‌جا با حضور مربیان داوطلب، به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری بپردازد.

وی درعین حال خاطرنشان کرد که تماشاخانه اول کانون نیز در اختیار معاونت تولید و مرکز تئاتر کانون است که برنامه‌های متفاوتی دارد و همچون سال‌های گذشته به شهرهای مختلف می‌رود و برای بچه‌ها تئاتر اجرا می‌کند.

بر اساس این گزارش در حاشیه این رونمایی «قاسم تنها» فرمانده بسیج کانون نیز از راه‌اندازی «موکب بچه‌های اربعین» از سوی کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: این اقدام فرهنگی در قالب کاروان پیک امید و با همکاری مشترک بسیج، معاونت فرهنگی و کانون استان قم راه‌اندازی شده است و گروهی ۷۰ نفره از مربیان و کارکنان کانون در حال حاضر عازم مرز مهران هستند و اولویت اول ما - در صورت ارایه مجوز از سوی طرف عراقی - گذشتن از مرز، حرکت به سمت مسیر نجف تا کربلا و پیوستن به موکب اصلی کانون در محل عمود ۱۲۲۹ است.

او توضیح داد: اگر این مجوز صادر نشود کاروان پیک امید در مرز مهران خدمات فرهنگی هنری خود را به راه‌پیمایان اربعین حسینی - به‌ویژه کودکان و نوجوانان - با قومیت‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف ارایه خواهد کرد.

«قاسم تنها» اضافه کرد: گروه اعزامی، از مربیان کانون سراسر کشور تشکیل شده که به صورت داوطلبانه به این کاروان پیوسته‌اند اما ۳۰ نفر از همکاران کانون استان قم پیش از این به عراق اعزام شده‌اند و در موکب کانون مستقر هستند.

در آیین رونمایی تماشاخانه سیار کانون و اعزام کاروان پیک امید به مرز مهران، برنامه‌هایی مانند دمام‌نوازی، نقالی عاشورایی و ذکر مصیبت امام‌حسین(ع) و یاران شهیدش اجرا شد.

فاضل نظری مدیرعامل و دیگر مسئولان کانون نیز در این آیین حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =