سرود، موجب تقویت هوش ذهنی و افزایش سرعت یادگیری می‌شود

اولین کارگاه آموزشی سرود با حضور مربیان فرهنگی در اداره کل کانون فارس در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با حضور در این کارگاه، سرود را یک پدیده فرهنگی واجتماعی برشمرد که در زندگی همه‌ی انسان‌ها چه در جنگ و چه در صلح نقش دارد. به گفته افتخاری سرود را از زندگی کودکان هم نمی‌شود جدا کرد همان‌طور که ریاضی در زندگی نقش دارد، سرود و موسیقی هم نقش مؤثری را در پیشرفت فکری و ذهنی ایجاد می‌کند.

مدیر کل کانون فارس افزود: در بسیاری از کشورها، تئوری و مبانی سرود جزء واحدهای درسی کودکان است که باعث تقویت اعتماد به نفس ، تقویت هوش ذهنی و افزایش سرعت یادگیری می‌شود.

احساس با هم بودن، مهارت دوست‌یابی، همکاری ومشارکت، آموزش مهارت‌های زندگی و تمرکز و تفکر از دیگر ویژگی‌هایی بود که افتخاری آن را نتیجه استفاده از موسیقی و سرود در زندگی کودکان عنوان کرد.

به گفته او درس بزرگی که سرود به انسان‌ها می‌آموزد این است که فرد را بیشتر به جامعه و افراد پیرامون آن پیوند می‌دهد و به ایجاد ارتباطات اجتماعی مفید و سازنده قادر می‌سازد.

اولین کارگاه یک روزه آموزش سرود با حضور30  نفر ازمربیان فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، 21 مهرماه 1398 در کانون فارس برگزار و سهیل مطیعا، دبیر انجمن سرود کانون، راهبری این دوره را بر عهده دارد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =