سومین نشست اعضای انجمن سرود در کانون سمنان

سومین نشست آموزشی اعضای انجمن سرود در کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری و دبیر انجمن سرود کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری سومین نشست آموزشی اعضای این انجمن با دعوت از سیدحسن میرشفیعی نوازنده و آهنگ‌ساز موسیقی، عصر یک‌شنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان خبر داد و گفت: میرشفیعی در این نشست برای ۴۵ عضو دختر و پسر انجمن سرود به بیان تعریف بافت در موسیقی مبنی بر تعداد لایه‌های صوتی هم‌زمان در یک قطعه و ارتباط آن‌ها با یک‌دیگر و انواع آن پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به بافت پلی‌فونیک یا چند صدایی اظهار داشت: اجرای هم‌زمان چند خط ملودیک و مجزا این بافت را پدید می‌آورد که موسیقی را کامل‌تر ساخته و به آن بُعد می‌بخشد.

کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان سمنان یادآور شد: در بخش دیگر این نشست، برای تعیین صداهای زبر و بم گروه، اعضا به‌صورت انفرادی به تمرین نت‌خوانی پرداختند.

دانایی با توجه به نزدیکی جشنواره‌ی استانی سرود از مربیان خواست تا برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای کارگاه‌های سرود و تمرین با اعضا داشته‌باشند. 

گفتنی است؛ در پایان نشست، اعضا و مربیان پس از تعیین دو گروه صداییِ زیر و بم موسیقی با کلام و بی‌کلام به تمرین سرود و هم‌سرایی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =