کد خبر: 292364
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
بازدید 981
برگزیدگان جشنواره‌ی قصه‌گویی یزد معرفی شدند

آیین اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی استان یزد با حضور استاندار، مدیرکل کانون و جمعی از مسئولین در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری یزد برگزار شد و برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله‌ی بعد معرفی شدند

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی قصه‌گویی استان در سه بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، زنان و مردان بالای ۱۸ سال و دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال که از ۱۶ مهر ۹۸ با نشست‌های تخصصی قصه‌گویی آغاز به کار کرد پس از گذشت شش روز از برگزاری این جشنواره، با رأی هیئت داوران در بخش‌های مختلف، برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله‌ی بعد، معرفی شدند.

  در آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی، محمدعلی طالبی استاندار یزد گفت:  زمانی قصه را برای خوابیدن می‌خواندیم اما فلسفه وجودی قصه بیدار شدن است.

  وی با اشاره به این‌که قصه یک ابزار هنری است و با لطافت و زیبایی اندرز می‌دهد عنوان کرد: قصه‌ها می‌توانند به انسان تلنگر بزنند تا او را بیدار کند.

  طالبی در بخشی از صحبت‌هایش اظهار داشت: اگر به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود برگردیم، نقش قصه‌ها را در ماندگاری تاریخ باعظمت خود احساس می‌کنیم.

  در پایان آیین اختتامیه‌ی جشنواره، با رأی هیئت داوران برترین‌ها و راه‌یافتگان به دور بعد معرفی شدند که به شرح زیر می باشد:

  در بخش «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» اشرف ابراهیمی با قصه‌ی «قصه‌گویی کلاسیک»، محمد کارگر شورکی با قصه‌ی «چلچراغ» و طیبه جلال‌پور با قصه‌ی «کل عنایت و پند درویش» به ترتیب اول تا سوم شدند و از جمع ۱۰ نفر شرکت‌کننده در این بخش، جواز حضور در مرحله‌ی ملی را کسب نمودند.

  در «بخش دختران و پسران»، زهرا لازمی با قصه‌ی «بلندترین صدای دنیا»، هانیه اعتمادیان با قصه‌ی «دزدی که خرشد» و ساغردهقان با قصه‌ی «آدم کوچولوی گرسنه» اول تا سوم شدند و به مرحله‌ی ملی جشنواره‌ی قصه‌گویی راه یافتند.

  در «بخش زنان و مردان»، پنج نفر، حایز رتبه شدند که بدین ترتیب، طاهره حاجی‌حسینی با قصه‌ی «سرکه ایسوندن اصول مُخواد»، حمیده حایری‌زاده مهریزی با قصه‌ی «رضایت‌نامه»، مهدیه کشوری‌مقدم با قصه‌ی «فرمان شاه»، زهرا حبوباتی با قصه‌ی «اون شب که بارون اومد موشه لب بوم اومد»، زهرا دهستانی بافقی با قصه‌ی «حاکم نادان و دزدبد جنس»، به مرحله‌ی منطقه‌ای که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد راه یافتند.

  بدین ترتیب پرونده‌ی مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی استان یزد بسته شد اما حکایت این ماجرای پر از رمز و راز با قصه‌های شیرین قصه‌گویان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =