برگزاری پودمان بحث آزاد در کانون سمنان

پودمان آموزشی بحث آزاد با دعوت از رئیس موزه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، پودمان آموزشی «بحث آزاد» با دعوت از زهرا اطهری رئیس موزه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه ۴۰ مسئول و مربی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی این استان، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۲ و ۲۳ مهرماه ۱۳۹۸ به مدت ۲۰ ساعت در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

اطهری در این دوره ضمن تعریف بحث آزاد، لازمه‌ی اجتماعی‌شدن و ورود به اجتماع را برقراری ارتباط، عنوان و اظهار کرد: قوی‌ترین نوع ارتباط، ارتباط کلامی است که در حوزه‌ی کانون پرورش فکری کارکرد بسیاری دارد و رویکرد مربیان در این حوزه هم، بحث رشد اجتماعی کودک و نوجوان است.

رئیس موزه کودک و نوجوان در ادامه با اشاره به این‌که بحث آزاد یک فعالیت کلیدی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون است که فعالیت‌های دیگر را پوشش می‌دهد، پرورش فکر را سرلوحه‌ی کارکرد تمام فعالیت‌ها در کانون دانست.

وی یادآور شد: قصه‌گویی فعالیتی تک‌جلسه‌ای است؛ ولی بحث آزاد یک فعالیت فرآیندی است و اعضا در این فعالیت با چگونگی پرداختن به یک موضوع، اظهار نظر درباره‌ی آن و... آشنا می‌شوند.

اطهری با بیان این‌که هر فعالیت برای خود قالب و ساختاری دارد، تصریح کرد:  بحث در حوزه‌های علمیه یکی از جدی‌ترین و پیشرفته‌ترین شیوه‌های یادگیری است که با آموزش فرق می‌کند و بحث آزاد هم پویایی‌ترین شیوه‌ی یادگیری در کانون پرورش فکری است.

رئیس موزه کودک و نوجوان در ادامه عنوان کرد: در فعالیت بحث آزاد، اعضا با مباحثه‌کردن و گفت‌وگوی دو سویه در واقع با یک مدل فکری آشنا می‌شوند.

در پایان، مسئولان و مربیان در دو گروه ۲۰نفره به اجرای فعالیت بحث آزاد پرداختند و نقاط قوت و ضعف اجرای این فعالیت از سوی سایر مربیان، ارزیابی و بیان شد.

گفتنی است؛ اطهری در این پودمان آموزشی هم‌چنین درخصوص انواع ارتباط کلامی، ماهیت بحث آزاد، نقش و کارکرد و تأثیرات بحث آزاد به‌عنوان یک فعالیت فرهنگی، اهداف و شاخص‌های ساختار این فعالیت در مراکز فرهنگی‌هنری، ارتباط این فعالیت با سایر فعالیت‌های فرهنگی، نقش مربی در برنامه‌ریزی و اجرای مناسب بحث آزاد، بکارگیری ابزار و امکانات و موقعیت‌های در اختیار برای پیش‌بُرد و تقویت این فعالیت، روند استمرار بحث آزاد در مراکز فرهنگی‌هنری و... مطالبی بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =