هفتمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی

هفتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان و نمایندگان مراکز کانون شمال و جنوب استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان‌غربی، هفتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان با سه دستور جلسه هفته کتاب و کتابخوانی، جشنواره سرود و نمایش عروسکی و برگزاری جشنواره قصه گویی منطقه ای در سالن جلسات کانون استان برگزار شد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

زاهدی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج کتابخوانی است و کانون به عنوان کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان با شیوه‌های مختلفی از جمله عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در طول هفته کتاب و کتابخوانی، فرصت استفاده از فضای کتابخانه ای را در اختیار کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار قرار می دهد.

زاهدی افزود: یکی از برنامه‌های کانون استان در راستای توزیع عادلانه خدمات فرهنگی، اجرای پویش سراسری پیک امید است که از مهرماه سال جاری با اجرای دو برنامه در مناطق روستایی و عشایری مناطق مرزی استان شروع شده و در طول سال نیز ادامه می یابد.

در ادامه این جلسه نمایندگان مراکز کانون شمال و جنوب استان به ارائه برنامه‌های پیشنهادی مراکز کانون به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پرداختند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی کتابخوانی، برگزاری برنامه‌ای باعنوان «هر روز یک روستا با کتاب»، برگزاری کارگاه ساخت عروسک، تقدیر از نویسندگان کوچک، برگزاری طرح «خوانش، نمایش»، برگزاری مسابقه دانستنی‌های کتاب و کتابخانه، حضور در بیمارستان‌ها و مراکز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف معرفی کتاب و آموزش ساخت اوریگامی و نوشتن نامه به شخصیت‌های اصلی کتاب و ... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده مراکز کانون استان برای اجرا در هفته کتاب و کتابخوانی بود.

بحث پیرامون برگزاری مرحله استانی جشنواره سرود، شیوه نامه برگزاری نمایش عروسکی و برگزاری مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در حوزه یک کشوری طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ‌ماه ۹۸ با حضور قصه گویان پنج استان آذربایجان‌غربی، شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان در ارومیه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =