کتاب‌خانه‌های سیار روستایی زمینه ساز  توسعه عدالت فرهنگی در روستاهای مازندران

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در چهاردهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در ساری برگزار شد؛ ظرفیت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون را زمینه ساز توسعه عدالت فرهنگی در روستاهای مازندران عنوان کرد و خواستار حمایت مسوولان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، چهاردهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور دکتر عباسی معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مقامات عالی استان با چهار محور: کودکان بدون هویت - کودکان کار و خیابان - کودکان جامانده از تحصیل و کودک آزاری و خشونت علیه کودکان در سالن سینما کانون ساری برگزار شد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در حاشیه این کنفرانس از نمایشگاه آثار هنری اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران دیدن کرد.
وی ضمن تحسین این نمایشگاه، ظرفیت کانون پرورش فکری و استفاده از این ظرفیت در حوزه کودک را مهم عنوان کرد.
مدیرکل کانون مازندران در این همایش با تاکید بر عدالت فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های کانون ویژه کودکان و نوجوانان روستایی در قالب کتاب‌خانه سیار روستایی ارایه کرد .

محمد علی یزدان شناس، ضمن اشاره به اینکه همه‌ی کودکان حق دارند از امکانات فرهنگی بهره‌مند شوند افزود: کتاب‌خانه‌های سیار روستایی ظرفیت قابل توجهی در جهت ارایه خدمات فرهنگی برای مناطق محروم می باشند.

او اظهار داشت: با توجه به هزینه بر بودن ساخت مکان‌های فرهنگی؛ کتاب‌خانه سیار روستایی با کم‌ترین هزینه می توانند 20 روستا را زیر پوشش قرار دهند.

وی بر این اساس خواستار حمایت مسوولان در توسعه کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری در سطح استان مازندران شد.

یزدان شناس هم‌چنین با اشاره به شعار کانون با عنوان«خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد»؛ توسعه مهارت‌های مثبت زندگی، برگزاری مهرواره‌ها، تشکیل انجمن‌ها و پیک امید را در کنار سایر برنامه‌های کانون از شاخص‌های مهم کانون پرورش فکری عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =