کد خبر: 292477
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
نمایش گنجینه‌ی موزه‌ی کودک کانون در دانشگاه تهران

منتخبی از آثار موزه‌ی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب نمایشگاهی در کتاب‌خانه‌ی مرکزی دانشگاه تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰ اثر در موضوع‌های مختلف از جمله تصویرگری، سینمایی، موسیقی، عروسک‌های نمایشی و خیمه‌شب‌بازی، سرگرمی‌های سازنده، تندیس برخی افتخارهای کانون از جمله نخل طلای جشنواره کن برای پویانمایی «بهادر» اثر عبدالله علیمراد به نمایش گذاشته شده است.

بر اساس این خبر در میان آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه گنجینه‌ی موزه‌ی کودک کانون تصویرگری‌هایی از علی‌اکبر صادقی، نورالدین زرین‌کلک، مرتضی ممیز، ناهید حقیقت، فیروزه گل‌محمدی، فرشید مثقالی، نسرین خسروی و نفیسه ریاحی نیز قرار دارد.

هم‌چنین در کنار این نمایشگاه برخی آثار ماندگار سینمایی کانون از قبیل: «هفت‌تیرهای چوبی» اثر زنده‌یاد شاپور قریب، «کلید» ابراهیم فروزش، «سازدهنی» امیر نادری، «بهادر» ساخته‌ی عبدالله علیمراد، «من آنم که» اثر علی‌اکبر صادقی، «پسر شرقی» ساخته‌ی مسعود کیمیایی، «چنین کنند حکایت» از محمدرضا اصلانی و آثار پویانمایی فرشید مثقالی از جمله «پسر، ساز و پرنده» هر روز در دو نوبت در سالن آمفی تئاتر این کتاب‌خانه نمایش داده می‌شود.

در همین حال در ورودی نمایشگاه گنجینه‌ی موزه‌ی کودک کانون در دانشگاه تهران تابلویی قرار گرفته که در آن تاریخچه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نشان مرغک آن به همراه سابقه‌ی موزه‌ی کودک درج شده است.

نمایشگاه گنجینه‌ی موزه‌ی کودک کانون از ۲۹ مهر آغاز شده است و تا اول آبان ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =