«بازگشایی مدارس» فصل جدیدی در فعالیت‌های کتابخانه سیار در زاهدان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کتاب‌خانه‌های سیار گامی هوشمندانه در جهت گسترش عدالت فرهنگی و اجتماعی هستند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کتابخانه سیار شهری زاهدان با حضور در مدارس حاشیه شهر و روستاها جای خود را در دل‌های کودکان و نوجوانان این مناطق باز کرده است.
با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدرسه‌ها، مربیان کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مدارس حاشیه شهر زاهدان و روستاها فصل تازه‌ای از فعالیت‌های کانون را آغاز کرده‌اند.
از آنجا که بسیاری از این مدارس برای نخستین‌بار میزبان واحد سیار کانون هستند و مربیان برنامه‌های شاد و کودکانه و مسابقه‌های ورزشی را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند، موجی از شور و اشتیاق و تکاپو در بین مخاطبان ایجاد کرده است و مدیران و معلمان خواهان ادامه این فعالیت‌ها هستند.

در همین رابطه مدیرکل کانون استان کتابخانه‌های سیار را ابزاری مناسب برای بخشیدن امید و دانایی به آینده‌سازان کشور خواند و گفت: این کتابخانه‌ها با ارایه‌ی خدمات فرهنگی شامل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر خوانی، نمایش فیلم، بازی و... فرصت برخورداری کودکان و نوجوانانی را که در حاشیه‌ی شهرها و روستاها هستند و امکان استفاده از خدمات کانون را ندارند، فراهم ساخته است.

معصومه هادی همچنین افزود: این کتابخانه‌ها گامی هوشمندانه در جهت گسترش عدالت فرهنگی و اجتماعی است و مربیان واحد سیار کودکان را با کتاب، این یار مهربان و روشنایی بخش، همراه می‌کنند تا خوب زندگی کردن و امیدواری و تلاش را بیاموزند و بدانند که خودشان می‌توانند در زندگی‌شان تغییر ایجاد کنند و آن طور که دوست دارند آینده را بسازند.
گفتنی است همکاران واحد سیار شهری هر روز با حضور در یک مدرسه کودکان را با فعالیت‌های کانون آشنا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =