هنرآفرینی، با بهره‌گیری از شیوه‌ی «فتوکلاژ»

دومین انجمن نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با محوریت آموزش روش‌های بهره‌گیری از تکنیک «فتوکلاژ» در ارایه‌ی آثار هنری، به‌میزبانی مرکز شماره ۴ کانون رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، دومین انجمن نقاشی کانون استان گیلان در مسیر تلاش‌های این نهاد فرهنگی برای فراهم‌سازی فرصت‌های تازه جهت هم‌اندیشی و پرورش استعدادهای هنری اعضای علاقه‌مند و با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان و اعضا تشکیل‌شد.

این تشکل عضومحور در دومین تجربه‌ی هم‌نشینی اعضای خود نگاهی ویژه به شیوه‌های مختلف خلق آثار هنری داشت و آموزش فتوکلاژ (خلق اثر با بهره‌گیری هم‌زمان از تصاویر و نقاشی) را در دستورکار قرارداد.

برهمین اساس،  سیده مریم حسینی، مربی مسوول کانون کوچصفهان و لیلا میرکشوری مربی هنری کانون گیلان،  میهمان این انجمن شدند و پیرامون اهمیت هنر در افزایش گستره‌ی توان‌مندی‌های کودکان و نوجوانان سخن‌گفتند و خلق آثارهنری را  الهام‌بخش انسان‌ها برای ایجاد فرصت‌های بهتر قلمدادکردند.

میهمانان این انجمن که تجربه سال‌ها فعالیت در عرصه‌ی خلق و آموزش هنر نقاشی را درکارنامه ‌دارند، درهمین‌حال به شیوه‌های مختلف و خلاقانه هنرمندان در ارایه‌ی آثار هنری اشاره و آموزه‌هایی درارتباط با چگونگی خلق اثر با بهره‌گیری از تکنیک «فتوکلاژ» را به مخاطبان ارایه‌کردند.

ادامه‌بخش برنامه‌های این روز نیز بُرش تصاویر روزنامه و مجله‌ها و ترکیب آن با نقاشی درسایه راهنمایی مربیان بود و درپایان آثار ارایه‌شده مورد نقد و بررسی حاضران قرارگرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =