کد خبر: 292525
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
بازدید 303
برگزاری نشست هم‌اندیشی مربیان فرهنگی کانون گیلان

جلسه هم‌اندیشی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به میزبانی مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با هدف تشریح سیاست‌های هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی، برنامه‌ریزی جشنواره سرود، نمایش‌عروسکی، برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش و ارایه‌ی راهکارهای مناسب برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت.

مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست، سخنان خود را با اشاره به موفقیت‌های این مجموعه در عرصه‌های مختلف آغازکرد و هم‌گرایی و هم‌دلی را زمینه‌ساز این توفیق خواند.

اسفندیارضیائی هم‌چنین، توان‌مندی و آگاهی‌ مربیان کانون پرورش فکری را قابل‌تقدیر خواند و  ضمن خاطرنشان‌کردن تفاوت‌های‌ کودکان و نوجوانان نسل‌های گذشته با آینده‌سازان ایران اسلامی، تلاش‌ افزون‌تر فعالان حوزه فرهنگ را برای حرکت در مسیر پاسخ‌گویی به خواسته‌های نسل امروز خواستارشد.

این مدیرفرهنگی از افزایش گستره‌ی فعالیت‌های کانون در سایه‌ی همراهی و هم‌گرایی با دیگردستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان نیز سخن‌گفت و به تشریح سیاست‌های این مجموعه‌ی فرهنگی برای تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری پرداخت.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان نیز رسالت مربیان را رسالتی پیامبرگونه و در مسیر نشر نیکی‌ها دانست و مواجهه با دشواری‌ها را از ویژگی‌های آنان خواند.

ضیاء غیوری درادامه سخنان خود اشاره‌ای به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون در ۶ ماهه دوم سال جاری داشت و برضرورت به‌روزرسانی‌آگاهی‌ها، بهره‌گیری ازتجربه‌های سازنده و برنامه‌ریزی هدف‌مند برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان تاکیدکرد.

برپایه این گزارش، «آموزش حقوق شهروندی به مربیان فرهنگی» ازدیگر برنامه‌ها بود که درحاشیه این نشست صورت‌گرفت و طی آن، کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان گیلان راه‌کارهایی برای انتقال موثر این آموزه‌ها به نسل کودک و نوجوان ارایه‌کرد.

اکرم السادات حسینی، کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان گیلان

 اکرم السادات حسینی هم‌چنین با مهم‌توصیف‌کردن آشناسازی نسل کودک و نوجوان با اصول و مبانی حقوق شهروندی گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ احترام به هم‌نوع و به تَبع آن، نظم‌بخشی به زندگی فردی و اجتماعی افراد، از دست‌آوردهای پرداختن به این مهم محسوب‌می‌شود.

وی درعین‌حال از فرصت‌های بی‌شمار مربیان برای آگاه‌سازی آینده‌سازان با حقوق شهروندی سخن‌گفت و فعالیت‌های کتاب‌محور  کانون را  امکانی مناسب برای تحقق این هدف ارزیابی‌کرد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی راهکارها و بیان نقطه‌نظرات از سوی حاضران و تقدیر از مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، ازدیگر برنامه‌های این نشست به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =