کد خبر: 292526
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
بازدید 428
ویژه برنامه‌ی «فصل تا فصل» در کانون پرورش فکری یزد، برگزار شد

در بیست وهشتمین نشست شاهنامه‌خوانی ویژه نوجوان ویژه‌برنامه‌ی «فصل تا فصل» در مرکزفرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری یزد، برگزارشد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این نشست که با هدف تجلیل از اساتید و اعضای نوجوان ومادران شرکت‌کننده در فصل دوم شاهنامه‌خوانی برگزار شد، سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان از تلاش‌های احمد علی مهدی‌نژاد و زهرا خورشیدنام به واسطه‌ی برگزاری دو فصل از نشست‌های شاهنامه‌خوانی، تقدیر و تشکر کرد.

 در ابتدای آخرین نشست فصل دوم که، به معرفی دیوان عماد خراسانی و خوانش بخشی از آن ازسوی احمدعلی مهدی‌نژاد همراه بود، فاطمه یاوری یکی از اعضا چند صفحه از بندار بیدخش را  ازحفظ در حضور میهمانان خواند.

 در ادامه منا همتی عضو کودک  به بیان قسمت‌هایی از داستان خواب ضحاک و خوانش تعداد زیادی از اشعار این بخش از حفظ پرداخت.

  زهرا السادات غیاثی عضو نوجوان  قسمت‌هایی از آرش بهرام بیضایی را خواند. فاطمه ملکوتی  قسمت‌هایی از فریدون و ۱۰ بیت از کشته شدن ایرج از سوی امیرحسن عابدیه از اعضای فعال سلسله نشست‌های شاهنامه‌خوانی خوانده شد.

 در ادامه، مهدی قانع از مجریان یزدی و میهمان ویژه‌ی این نشست گفت: به گفته‌ی الهی قمشه‌ای، اگر از ادبیات، فردوسی را حذف کنند چیزی به اسم ادبیات باقی نخواهد ماند. بزرگترین دایره واژگان را فردوسی دارد و غبطه می‌خورم که مجریان زیادی داریم که حتی با شعرخوانی آشنایی کامل ندارند و با واژگان اندک کار می‌کنند.

 وی افزود: جومونگ را همه می‌شناسند ولی هیچ کس هیچ  فیلم خوبی برای رستم نساخته است و هیچ کس از عاقبت رستم خبر ندارد و ما در تمامی حوزه‌ها برای ادبیات کم گذاشتیم افراد بزرگی از کانون بلند شدند و اگر کانون فقط استاد بیضایی را به جامعه تحویل داده باشد برای دنیا کافی است.

 بعد از صحبت‌های قانع کارت عضویت افتخاری به عنوان دومین عضو، اهداء شد.

 احمد علی مهدی‌نژاد افزود: اگر اجازه برگشت به گذشته داشته باشم دوست دارم معلم شوم و به تنها شغلی که غبطه خوردم مربی کانون بود به همین دلیل اولین عضو افتخاری کانون شدم.

 وی ادامه داد، مهدی قانع که دومین عضو افتخاری مرکز شماره یک شد، گفت که من به این کارت به عنوان کارت نگاه نمی‌کنم و این کارت مدال افتخار است و من حسادت می‌کنم به کار کانونی‌ها کار مربیان کانون در یک‌جا خاتمه پیدا نمی‌کنند. بعصی از کارها حتی بعد از ۱۲۰ سالگی هم ثوابش به حساب آن‌ها واریز می‌شود و کانون محلی است برای باقیات صالحات برای شادی دوستی و ماندن و همیشه ماندن است.

 سید حسین پیغمبری در ادامه‌ی مراسم خطاب به اعضا گفت: هر کدام از شما تبدیل به مربیان بزرگی خواهید شد. زمانی در جایی یاد می‌کنید احمدعلی مهدی‌نژاد استاد ما بود و ایشان فرمودند: زمان به سرعت می‌گذرد و من مطمئنم روزی در مجامع بزرگ کشور و شعر از شما یاد خواهد شد.

مدیر کل کانون از خاطرات زیبای نوجوانی خود گفت و از سکینه قیصری کارشناس فرهنگی و مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک و  مربی ادبی مرکز، اعظم جلالیان  و کارشناس ادبی عالیه سلطانی تشکر کرد.

   در پایان مراسم، از احمدعلی مهدی‌نژاد و زهرا خورشیدنام تجلیل شد.

  از اعضا و والدین اعضا نیز با اهدای گواهی  حضور دو فصل از شاهنامه‌خوانی و هدیه‌ای به رسم یادبود، تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =