کد خبر: 292527
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
بازدید 204
سومین نمایشگاه کارآفرینی در یزد، برگزار شد

سومین نمایشگاه کودک ونوجوان کارآفرین با شعار «آینده بافتنی است» در مجتمع فرهنگی هنری کانون یزد، برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این نمایشگاه، با حضور ۳۸ نفر مهارت‌آموز، در سه سطح « ۴ تا ۷ سال»، «۸ تا۱۱ سال» و « ۱۲ تا ۱۶» و با هدف شبیه‌سازی بستر کسب و کار برای کودکان و نوجوانان برپا شد تا آن‌ها بتوانند آموخته‌های خود را در این فضا تکرار و تمرین کنند و با کسب تجربه از هم اکنون، برای نشان دادن رفتار حرفه‌ای در بزرگ‌سالی آماده کنند.

 سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد، گفت:  برگزاری این نمایشگاه و دوره‌ها، خلاقیت، نوآوری، توانایی کار گروهی و کسب مهارت‌های زندگی و کسب و کار را، در بر دارد و مهارت کارآفرینی مثل سایر مهارت‌ها از دوران کودکی باید پرورش پیدا کند.

 وی افزود: سواد فقط، سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه سواد مهارتی، سواد مالی، سواد ارتباطی نیاز است تا از کودکی نگرش و ذهنیت کارآفرینی را در کودکان تقویت کرد.

  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد عنوان کرد: کودکان در شرایط مختلف و با آرزوها و تمایلات متفاوت به دنیا می‌آیند اما در فرایند رشد این روحیه ماجراجویی آن‌ها تحلیل می‌رود و بهتراست که آموزش‌های کارآفرینی و مهارتی از کودکی در آن‌ها تقویت بشود.

 وی در پایان ضمن تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و موسسه کاریزما در برگزاری سومین نمایشگاه کودک ونوجوان کارآفرین، اظهار داشت: امیدوارم با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی بتوانیم قدم مثبتی در کارآفرینی آینده‌سازان ایران اسلامی برداریم و شعار «آینده بافتنی است»، تحقق یابد و نسل آینده‌ساز، با همت و تلاش و متکی بودن به خود، آینده را آن‌طور که شایسته است بسازند، چرا که «آینده ساختنی» است.

 گفتنی است قبل از گشایش نمایشگاه، ویژه برنامه‌ای در راستای کارآفرینی با حضور نیو نوذری مدیرعامل موسسه راه آینده نخبگان تهران، سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری، عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، سعید رحیمی مدیرعامل موسسه رشد و خلاقیت کاریزما، محمد حسین ریاحی مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی استان و سید علی کارآموز، علیرضا جلالی، سعیده بهادر زاده معاونت‌های آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

 اجرای مراسم به عهده‌ی صنم زینلی از مجریان نوجوان و جویای نام و آینده‌ساز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =