کد خبر: 292555
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
بازدید 467
محسن هجری میهمان دوپنجره در اراک

وبژه برنامه دو پنجره با حضور محسن هجری روزنامه نگار ، نویسنده و منتقد حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان با محوریت نقد و بررسی کتاب "چشم عقاب " روز پنج شنبه 2 آبان 1398 به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این برنامه 100 نفر از اعضای ادبی فعال و علاقمند مراکز فرهنگی هنری اراک ، سنجان و داودآباد با همراهی مربیان ادبی و فرهنگی حضور داشتند و نظرات خود را پیرامون مضمون و محتوای کتاب چشم عقاب، شخصیت پردازی ، نقطه اوج ، گره افکنی و گره گشایی ،توصیف زمان و مکان و پایان داستان با نویسنده کتاب مطرح کردند.

در حاشیه این برنامه کارگاه آموزشی مفاهیم ، تعاریف و اصول ادبیات کودک و نوجوان با تدریس محسن هجری برای کارشناسان و مربیان فرهنگی و ادبی برگزار شد.

محسن هجری نویسنده و روزنامه نگار خرداد سال ۱۳۴۲ در بروجرد به دنیا آمد.

وی از جمله نویسندگان پر کار در حوزه ادبیات کودکان به شمار می رود و حاصل تلاش‌هایش در این زمینه، کارنامه‌ی پُرباری است از کتاب‌هایی که برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها نوشته است. «آتشی به لطافت بنفشه‌ها»، «آخرین موج»، «ایستاده برخاک»، «یک سبد خاطره»، «طلوع آن ستاره»، «پدر خاک»، «فصل چیدن» و… کتاب‌هایی هستند که برای کودکان و نوجوانان نوشته است؛ هجری علاوه‌ بر نویسندگی در زمینه‌ی نقد و پژوهش نیز فعال است. تحقیق «تبلیغ دینی برای کودکان و نوجوانان» یکی از آثار اوست. هم‌چنین، برای آموزش روش پژوهش علمی به نوجوانان، کتابی با نام «تحقیق چیست؟ محقق کیست؟» تألیف کرده است.

نقد ادبیات کودک و نوجوان، عضویت در تحریریه‌ی کتاب ماه کودک ونوجوان، سردبیری همشهری محله، تدریس ادبیات کودک در مرکز آموزش کانون پرورش کودکان و نوجوانان، دبیری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و… از دیگر فعالیت‌های محسن هجری در زمینه‌ی نویسندگی و روزنامه‌نگاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =