انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افتتاح شد

کارشناس هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصفهان گفت: طی مراسمی و همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار عکاسان کانون پرورش فکری انجمن عکاسی کانون نیز در اصفهان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مهرناز اسکندری اظهار داشت: روزپنج شنبه 25 مهر ماه 98آیین گشایش نمایشگاه آثار عکاسان کانون پرورش فکری با 150 اثر با موضوع بچه های کار، طبیعت، خطوط و نقطه ها همراه با مراسم افتتاح انجمن عکاسی در سالن اجتماعات مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری اصفهان با حضور 90 نفر که شامل؛ 20 مربی و 70 عضو عکاس مراکز کانون از سراسر استان برگزار شد.

 وی ادامه داد: همچنین این جلسه به صورت پرسش و پاسخ توسط اعضاء نوجوان ادامه پیدا کرد و علیرضاکریمی صارمی دبیر انجمن عکاسی کانون ومامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی نیز به سئوالات اعضاء پاسخ دادند.

 کارشناس هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصفهان در ادامه افزود: همچنین در ادامه برنامه نیز مباحثی همچون؛ کادربندی، نور، فرم، رنگ عوامل موثر در عکاسی و حذف اضافات در کادر بندی همراه با تاکید بر نقاط یک سوم و نقاط طلایی توسط استاد کریمی برای اعضاء نوجوان انجمن عکاسی بیان شد.

در ادامه برنامه نیز استاد کریمی صارمی با بیان اینکه عکاسی یکی از زیباترین هنرهای جهان است اظهار داشت: عکاسی فراتر از صنعت حرکت می کند و یک عکاس از طریق هنر عکاسی به اطلاع رسانی اندیشه ها می پردازد و در عصر حاضر عکاسی به نوعی با تمام زندگی مردم عجین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دلنوشته ها باید قابلیت تبدیل به عکس و تصویر باشند به آثار سهراب سپهری اشاره کرد و گفت: باید عناصر تصویری و بصری در دلنوشته باشد تا بتوانیم با هنری عکاسی آنها را به تصویر بکشیم.

کریمی صارمی در ادامه با بیان اینکه عکاسان باید سواد بصری خود را بالا ببرند تا عکس های بیشتری را در ذهن خود انباشته کنند و در این صورت است که عکاسی یک دگرگونی و انقلاب ذهنی را در وجود عکاس ایجاد می کند افزود: این امر از توان قدرت ذهن و اندیشه به وجود می آید و باید برای رسیدن به این مرحله یک عکاس به موسیقی های خوب گوش کند، فیلم های خوب ببیند، داستان های خوب بخواند، از اخبار روز مطلع باشد، شعر و کتاب بخواند.

وی در ادامه با عنوان اینکه عکس آن قدر با زندگی و هویت همه عجین شده که در تمام مدارک مهم شخصی نیز هویدا است ادامه داد: با مطالعه کردن به ایده های ناب در ذهنتان می رسید، رزومه شما نوجوانان تلاشی است که برای ثبت لحظات زیبا با شرکت در فراخوان های جشنواره ها، شرکت در نمایشگاه پربار می شود و شما به شکوفایی می رسید.

این استاد عکاسی در ادامه با بیان اینکه شما باید با مطالعه و جستجو کتاب ها و آگاهی درباره ادبیات معاصر مربیان را به چالش بکشید گفت: البته این موضوع باید با راهنمایی مربیان باشد و نه خودسرانه تا به نتایج درستی برسید. به خودتان افتخار کنید تا به خود باوری برسید. ثبت لحظات زیبا فقط با داشتن امکانات عالی میسر نمی شود، گاهی خلاقیت را با همین دوربین های خیلی پایین از جمله موبایل هم می توان ثبت کرد. از شعر و متن در عکس ها استفاده کنید. شعر را با عکس تصویر سازی کنید. به خودتان افتخار کنید تا به خودباوری و آینده روشن دست یابید.

مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی آفرینش های هنری و ادبی نیز در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه عکاسی هنر ثبت لحظه ها است و نگاه متفاوت به سوژه، یافتن ایده های نو در عکاسی است اظهار داشت: عکاسی می تواند پیش نیاز و پایه ی بسیاری از هنرهای دیگر باشد. با عکاسی می توان تعقیب سوژه ، زاویه دید ، کادر بندی و تیز بینی را تقویت کرد.

وی در ادامه پس از توضیح در مورد انجمن عکاسی افزود عکاسی هنر ثبت لحظه هاونگاه نو به سوژه ها واتفاقات پیرامون است.

کارشناس هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصفهان در ادامه بیان کرد: پس از مراسم خانم یحیی پور در جمع مربیان هنری و در جلسه انجمن عکاسی حضور پیدا کرد و در ارتباط با برگزاری انجمن های عکاسی وچگونگی اجرای فعالیت های عکاسان در مراکز توضیحاتی ارائه نمود.

مهرناز اسکندری در پایان افزود: انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با 70 عضو نوجوان در مرکز افتتاح و به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =