نوسازی ناوگان کتاب‌خانه سیار روستایی فریدون‌کنار در دستور کار قرار گرفت

با قول مساعد فرماندار فریدون‌کنار؛ نوسازی ناوگان کتاب‌خانه سیار روستایی فریدون‌کنار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مدیر کل این کانون در دیدار با فرماندار شهرستان فریدون‌کنار که در دفتر فرماندار صورت پذیرفت؛ وجود دو مرکز ثابت و سیار در این شهرستان را فرصت موثری برای توسعه فرهنگی در فریدون‌کنار عنوان کرد.

محمد علی یزدان شناس با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامه جدی کانون پرورش فکری برای کودکان ونوجوانان  است اظهار کرد:  استان مازندران با داشتن 5 مرکز سیار روستایی در شهرستان‌های نکا، میاندرود، شیرگاه، بند پی بابل  و فریدون‌کنار به 100 روستا خدمات فرهنگی هنری ارایه می نماید.

وی افزود: این درحالی است که دردهه‌های گذشته تعداد این مراکز بیشتر بوده ولی به دلیل فرسودگی خودروهای کتابخانه‌های سیار روستایی تعداد آن کاهش یافت.

مدیر کل کانون مازندران با بیان اینکه قرار است کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان نوشهر و رامسر نیز آغاز به کار نماید؛ از حمایت فرمانداران این شهرستان  نسبت به تامین خودروی کتاب‌خانه سیار روستایی برای ارایه خدمات فرهنگی کانون در روستاهای نوشهر و رامسر خبر داد.

فرماندار فریدون‌کنار هم در این دیدار با تاکید بر ظرفیت غنی کانون پرورش فکری در شکوفایی استعدادهای کودکان ونوجوانان، تبلور و ظهور بسیاری از هنرمندان کشور را از این مجموعه خواند و بر حمایت از کانون تاکید کرد.

محمد مهدی نصیری کناری، با تقدیر از برنامه‌ها و تلاش‌های موثر کانون در این شهرستان در خصوص اهمیت کار فرهنگی سخن گفت  افزود: کار فرهنگی، زمان‌بر است ولی از پایایی بالایی برخوردار است و بر این اساس لازم است تا به توسعه زیر ساخت‌های لازم در این خصوص توجه جدی شود.

وی با تاکید بر تاثیر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در حوزه فرهنگی تصریح کرد: برای رشد و پویایی فرهنگی می بایست از کودکان ونوجوانان شروع کرد؛ بر این اساس حمایت از کانون ضروری است.

در این دیدار که با همراهی معاون فرهنگی، مسوول روابط عمومی کانون مازندران، مسوولان مراکز ثابت و سیار کانون در فریدون‌کنار و مسوول روابط عمومی فرمانداری این شهرستان همراه بود؛ فرماندار فریدون‌کنار از حمایت خود نسبت به نوسازی ناوگان سیار روستایی کانون در این شهرستان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =