قیصر امین پور اسطوره و هویت شعر خوزستان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: قیصر امین پور اسطوره و هویت شعر خوزستان است و اشعار وی اکنون بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ و هویت جامعه ایرانی شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی شامگاه شنبه 7 آبان ماه 1398 در شب‌شعر «دستور زبان عشق» ویژه‌ی گرامی داشت «قیصر امین پور» شاعر خوزستانی در تالار اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز اظهار کرد: قیصر امین پور تغزل و حماسه را در شعر به بهترین وجه سامان داد و زبان شعر او اکنون زبان شعر مردم کوچه و بازار است و خوزستان از داشتن شاعری مثل قیصر امین پور به خود می‌بالد و همه خوزستانی‌ها بدون شک به دانستن چنین شاعر بلندمرتبه‌ای افتخار می‌کنند.

وی افزود: شعر معاصر بدون نام قیصر امین پور نمی‌تواند کامل باشد و حسن حضور او در ادبیات ایران منشأ بسیاری از آفرینش‌های ادبی شده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآور شد: قیصر امین پور در همه سبک‌ها طبع‌آزمایی کرد و نشان داد که شعر زبان زندگی است.

کیانی گفت: اکنون شعر قیصر نماد مکتب شعر جنوب است، مکتبی که بزرگان زیادی را به جامعه هنری و ادبی کشور تقدیم کرد.

وی افزود: قیصر امین پور به دلیل تسلط بر زبان و ادبیات فارسی با ضرباهنگ کلمات آشناست و هیچ کلمه‌ای در شعر قیصر وجود ندارد که بدون فلسفه در شعر او نشسته باشد.

کیانی ادامه داد: وی افزود: زبان شعری قیصر زبانی خاص و بسیار و ساده و روان است و قطعه‌های ناب در آن موج می‌زند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تأکید بر این‌که راز ماندگاری قیصر امین پور در سادگی زبان شعر و در عین حال نوآوری‌های زبانی بود یادآور شد: قیصر امین پور قله شعر معاصر است و در مجموعه‌ی آثاری که از او بجا مانده به اوج تکامل شعری خود رسیده است.

گفتنی است: شب‌شعر «دستور زبان عشق» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری استان و با حضور انسیه موسویان سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور، آرش شفاعی شاعر و روزنامه‌نگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و جمعی از شاعران نوجوان و بزرگ‌سال استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =