کارگاه مهارت‌های مثبت در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: لازمه‌ی کار مربی کانون داشتن حال خوش است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه‌ی کارگاه مهارت‌های مثبت در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، که در بخشی از این کارگاه در جمع همکاران حضور داشت، «حال خوش» را لازمه‌ی کار مربی کانون دانست و گفت: ضروری است مهارت خوب زندگی کردن و حال خوش زندگی در رفتار و فعالیت مربیان جلوه‌گر شود زیرا تمام رفتار مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان جنبه‌ی الگویی دارد.

معصومه هادی در ادامه افزود: باور مثبت به زندگی و به خویشتن، همدلی و مهرورزی، اخلاق و معنویت، جرات‌مندی و مدیریت هیجان اگر در کار مربی متجلی شود خود به خود منتقل می‌شود و امواج خوش آن دیگران را فرا می‌گیرد.

وی هم‌چنین عنوان کرد: در شرایطی که همه‌ی افراد از کوچک و بزرگ، فرزند یا والدین هر کدام انواع استرس‌ها را در محیط‌های گوناگون تجربه می‌کنند و مشکلاتی که در زندگی وجود دارد تا حدودی تحمل آنان را کم کرده است، کارگاه‌های حال خوش زندگی می‌تواند مثل معجزه عمل کند و بر همین اساس امروز جامعه به این حال خوش نیاز دارد و مربیان می‌بایست ابتدا خود تمرین خوب زندگی کردن را داشته باشند و حال خوش زندگی را دریابند و سپس به دیگران آموزش دهند.

هادی در پایان در خصوص هدف از برگزاری این کارگاه گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه برای مربیان این است که در شمال، مرکز و جنوب استان رویکرد حال خوش زندگی در مراکز فرهنگی‌هنری جاری شود و پراکندگی استان نه تنها مانعی در جهت انتشار این حال خوش نباشد بلکه فرصتی باشد تا این جریان در وسعت ۱۲۰۰ کیلومتری شمال تا جنوب استان پراکنده شود.

در این کارگاه، که به مدت دو روز برگزار شد، تعدادی از مربیان کانون استان پس از آشنایی با شیوه‌نامه و چگونگی برگزاری کارگاه‌ها، محتوای گوناگون این کارگاه‌ها، چگونگی جذب عضو و ارایه‌ی مطلب به علاقه‌مندان را به صورت تئوری و عملی تمرین کردند.

قابل ذکر است در شیوه‌نامه‌ی طرح «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، آمده است: این کارگاه‌ها با تمرکز بر ۸ مهارت منتخب شامل امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهره‌گیری از گروه روانشناسان با تجربه در این حوزه، اجرا خواهدشد.

تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر و آگاهی‌بخشی و به‌روزرسانی  توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارت‌های مثبت و به کارگیری آن در فعالیت‌های کانون از اهداف این طرح، که برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود، بیان شده است.

گفتنی است کارگاه «خودباوری» نخستین کارگاه از مجموعه مهارت‌هایی بود که تابستان امسال برای اعضای نوجوان کانون در زاهدان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =